Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 november 2018

Av Kvasthilda - 4 november 2018 17:31

Det är lite konstigt. Vi har gjort bokslut med stugan i Härjedalen och det är mycket, mycket konstigt. Gården och skogen är såld. Allt det där vi var så rädda skulle brinna ner i somras när halva Hälsingland och Härjedalen stod i lågor. Kussens son har köpt hela klabbet. Säkert för ett kanonpris. Speciellt gården. Skogen fick nog rätt kurs, men jag tyckte nog huset o gården var lågt värderade. SysterYster lade på några siffror till köpesumman i alla fall så det blev inte helt gratis. 

Känns lite konstigt. Man får ta det för vad det är. Barndomsminnen. Högst älskade sådana. Vi har några månader på oss att ta bort det som är vårt. Vet inte vad de tänkt göra med den där läskiga husvagnen som står där, men den är i alla fall inte min. Undrar vad som finns där, som man eventuellt vill ha kvar? Pappas kista. Stora bordet (fast vad fan ska man göra med det?? - ställa på blivande altanen?). Spinnrocken. Symaskinen. Stringhyllan. Skänken i köket? Vi har ju inte så mycket grejer där då min käre farbror låste alla dörrar när farmor dog o med det, låste in alla hennes inventarier. Allt utom den lägenhet som var "vår" o som alltid står öppen. Mammas båt ska hem förstås. Jag hade gärna tagit den till Långträsk, men sa att SysterYster ska ta reda på den. Vi får se vad som händer med den. Vi har ju en sjö, o en brygga, o en dotter som kan ta över den så småningom. Mammas arv. 



Av Kvasthilda - 4 november 2018 09:00


Tema nr 338 Vy

308/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 november 2018 08:02

Herre gud. Man uppe före fan på en ledig dag. Och Maken. Varförihelahåvete då? En sån jävla dag. Natt. Har sovit relativt gott men det har nu malt o malt o malt, runt runt runt. Hela veckan har gått i nåt vacuum o morgondagen o nästa dag ska tillbringas i ett öde vitå. Huff. Ska ladda den där skitdatorn vi har o se om den går att få igång utan problem. Eller så tar jag med mig min egen. 

Maken drar till änglaholmen idag. Utbildning. Sen åker han väl till Mia. "Ni älskar varann bäst på håll". Jo. Han har varit himla nöjd ett par dagar nu. Får se om det håller. Jag är mindre nöjd o går mest i detta vacuum. Äh. 

November. Movember. Inte samma sak som vabruari. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards