Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 november 2018

Av Kvasthilda - 18 november 2018 20:02

For o raidade draken på eftermiddagen. Allt för att kanske få ett expass på gymmet. Fångade den på min o ena dotterns, men den andra - som var mycket större drog åt tjottaheiti. Tog med mig sonen ut o han hjälpte till att dra in några lösa mons till systrarna. 

Är trött nu. Vi satt uppe o kollade film inatt men vid halvfyra gav jag upp. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Har inte sett den innan o jäklar vad jag garvade. Helt vansinnig film. 

Mission: Impossible III. En av de bättre filmerna. O efter den drog True Grit igång. Hade gärna sett den men den började ju fan strax före tre inatt. Sonen såg hela o var väl mer död än levande på förmidda'n idag. 

Avbröt bloggandet för att se Andra åket, andra avsnittet. Har inte sett det första men hört talas om eländet. All konstiga "norrländska". De bor i Björnfjället gubenås. Har inte varit i Björkliden så jag vet inte hur hotellet o restaurangen däruppe ser ut, men fick en känsla av Nikkaluokta. Nåja, de kan ju vara snarlika. Rätt kul serie. 

Felix Herngren. Igen. Ska väl försöka se första avsnittet också. Finns på SvtPlay. 

I morgon är det utbildning på schemat. 

Av Kvasthilda - 18 november 2018 09:00


Tema nr 132 Isgata

322/365


November och vi har plusgrader i Kiruna. Världen är upp-o-ner. O vad som kan ge alla en upp-o-ner-känsla - bokstavligen - är våra vägar. Vi har ju fått en del snö, även om det mesta tinat bort. Dock ligger det kvar på gator och gångvägar så att ta sig fram med alla ben och huvud i behåll är en bedrift. Dubbar är ett måste. 


Fotat med mobilen genom skitiga persontågsfönster - inte helt lätt att få fram de läskiga isgatorna i bild.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards