Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 december 2018

Av Kvasthilda - 3 december 2018 10:50

P4 Bjällerklang snurrar runt i datorhögtalarna. Slog igång den när jag klev upp för att ha lite sällskap men tyckte det var mycket klassiskt. Hann inte kolla det men satte mig en stund o insåg att jag slagit igång P2 Klassisk jul o inte P4s podd... Just nu hör jag Magnus Carlsson. Han har gjort ett fint julalbum för nåt år sen. Finns massor med bra julmusik, inte bara de gamla klassikerna från 80/90-talet som normalt snurrar i mina högtalare. 


Måste ringa försäkringsbolaget o se vad som kan göras åt min bil. Min fina pärla. 

-------

En timme senare....

Har prata med Folksam o fick ett par verkstäder som kan titta på bilen. Ringde dem o fick en tid, redan idag. Repet sen blir inte av förrän i januari.... Men det är ju överkomligt. Kanske man hinner fundera på det där med hyrbil tills dess o vilket av bolagen som betalar det. Mitt bolag kanske inte ens har avtal med hyrbilar här i byn. Nåja. Den dagen, den sorgen. Man ids då fan inte gå i smällkalla januari. Brrrr. 


Än så länge är vintern ett jävla skämt. December o vi ligger på nollan. Snöade igår men det har mest blåst omkring o flyttat sig nån annanstans. Lite vitare på backen idag än i förrgår, men det är marginellt. VI har haft en vinter där snön smälte bort till Lucia o vi hade isgator överalt, men i år har vi knappt haft nån snö. Alls. Då hade det i alla fall kommit nårga decimeter. I år? Knappt centimetrar ens. Nåja. Det är mycket tid kvar än, innan vi vet om det slutat snöa för gott den här vintern. Framåt juni nån gång.... :p 

Av Kvasthilda - 3 december 2018 09:00


Tema nr 194 Nyckelgömma

337/365


Fast så särskilt hemligt o gömt ser det inte ut att vara. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards