Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 december 2018

rea

Av Kvasthilda - 26 december 2018 22:29

Hmmm.. Nåt är skumt. Det är som att nån vill att jag ska åka söderut. Måste ju hitta en bil o gubben har grävt upp en neråt kusten. 

Han har gått o lagt sig för han ska orka upp o se hockeyn i ottan i morrn. Jaja. Var o en blir salig på sin tro. Jag ska passa barnbarn i morrn. Hans mor ska fara på nån blixtshopping med en kompis o ongen ska få vara med mormor en stund. Har lovat honom en Supermangubbe som han inte fick i julklapp... Är väl bäst att hålla det, för han har minne som en elefant. 

Har varit på rea idag o köpt lite kläder åt honom. Tyvärr var nästan precis ALLT slut i hans storlek. Hittade massor med fina kläder men det är sån't som passar honom den här månaden. Om ett par är det för smått. Det tog bara evigheter att få svar från hans föräldrar vilken storlek som är passande... Ringde o ringde o ringde o ringde. Den ena jobbade o har inte alltid tid att svara. Visade sig att mobilen låg på laddning. Den andra svarar aldrig när jag ringer. Väntade FYRTIO minuter på ett svar.... Huff. Stod o blåhöll ett gäng tröjor, som jag var tvungen att hänga tillbaks igen, eftersom de som sagt, passar idag. En mamma var där o letade en tröja till sitt barn o behövde en större storlek. Den höll jag i, o hade jag fått svar lite tidigare hade hon kunnat få den till pojken som SÅ önskade sig just den. 

Träffade P där som shoppade åt sitt barnbarn. Hjälpte henne hitta några tröjor jag hade hoppats vårt kiddo skulle få, men som sagt, fel storlekar. Åt lille Wilmer passade det dock. Han har kommit in i en Babblar-period, sa hans farmor. Ja, två år. Då är det Babblarna för hela slanten. 

Har även träffat lille Ludde idag. Söta fina Ludde. Emmas ljuvliga unge. Något mindre än de andra. Vi for o handlade åt pigan, o träffade på Halt som for fram som en virvelvind. Maken fick en högtalare i julklapp o han blev så begeistrad att han for på stubberten för att hämta en. In på butiken o ut lika fort igen med högtalaren under armen. Maken som inte gillar när jag har radion på i köket, drog igång Queen så det dånade o köksbordet vibrerade. Impade på Halt som ville ha en likadan. O just där drog en liten magnet in oss i butiken också. Ludde-dudde. Barnmagneter.  Pratade med honom o hans föräldrar en stund, innan det blev för läskigt för honom. Vi tittade mest runt o fönstershoppade. Kollade som hastigast på hårddiskar. O mobilskal. O snygga perkulatorer. Men gick ut med tom vagn o köpte mjölk o bröd i stället. 

Av Kvasthilda - 26 december 2018 09:00


Tema nr 360 Ögontjänare

360/365


Mowahahahaa. Ja, min kofta tjänar som ljusskydd åt Maken där han tar sig en lur.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards