Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 december 2018

Av Kvasthilda - 24 december 2018 23:49

En julafton avklarad. Tyvärr. Det är så himla trist när julaftonen är på väg mot sina sista minuter. Sen går det bara mot mörkare tider. Även om vintersolståndet just passerat o den fysiska dagen blir ljusare för varje dygn som rullar förbi. Men nu är det ju knappt tre veckor innan Knut sparkar ut alla fina juleljus och mys. 

Barnbarnets far kom o dumpade ungen en stund så vi fick titta på honom o ge honom alla klappar tomten varit förbi o lämnat. Sen åkte han härifrån med mamma för att öppna det tomten lämnat hos henne. Egentligen är det hennes vecka, men hon jobbar i tre dagar o börjar före attan på morgonen, så han stannar hos sin pappa några dagar till.  

Katten älskade en av sina julklappar. Nåja, båda faktiskt. Hon fick ett nytt snöre. Alltid skoj. O en liten sydd igelkott med kattmynta i. Den lekte hon med lääänge. 

O jag måste byta bil. MÅSTE byta bil. God jul för fan. 

O jag kommer aldrig att lära mig Roberts nya efternamn. Bentlinder. Han heter Frank numer. 

Av Kvasthilda - 24 december 2018 09:00


Tema nr 64 Festen kan börja

358/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 december 2018 00:54

Gah. Missinassa. Gubbens godisar är fixade. Han har tjatat sen typ tre minuter efter att jag smält klart chokladen.

Men nu måste det väl vara klart?? 

Gå nu o hämta dem! 

Nu är de klara. Eller i alla fall skurna i bitar o stoppade i burkar. Hittade inte det jag sökte - vad det då var, känns som att några av mina julburkar försvunnit sen förra året. Nöthinken är då puts väck.... Tillome gubben visste vilken hink jag pratade om när jag efterlyste den. Karl Fazer fick hoppa in som ersättare tillsammans med en After Eight-låda. Gubben, han sover.... 

Har dragit ner tempen i sonens fd rum o det får agera skafferi över jul. 


O q på den. 


GOD JUL! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards