Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2019

Av Kvasthilda - 3 december 2019 09:00


Tema nr 49 Ekologiskt

337/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 december 2019 23:47

Jao. For o hämtade skärmen. Kö genom hela butiken till posten. O Lena hade ett leende på läpparna och hälsade på alla. Vilket energiknippe hon är! 

Väl hemma igen och med tiden att öppna, insåg jag att HELLLVETTE. Fick fel strömkabel till skärmen. Inte en svensk standard. *suck* I hate this shit. Har mailat företaget som skickade den (en annan sak jag avskyr med CDON, inget utom film o musik är deras eget, utan de är som Amazon o har en massa entreprenörer som säljer via deras sida) - o kan bara hoppas det ordnar sig på nåt sätt. 3-4 arbetsdagar blev två veckor. O ska jag nu vänta på en kabel eller beskedet att "skicka tillbaks den" då vette fan om det lönar sig att ens försöka med dem igen. FAN VAR JAG HATAR SÅNT HÄR STRUL!!!! Kvast är sur. 

Av Kvasthilda - 2 december 2019 15:32

Så är man helt urlakad efter en dag på järnvägen. Det har blåst. O så har det blåst. O sen har det blåst lite till. O snöat på sina håll. När jag närmade mig Abisko ringde fjärren o sa att det blev stopp där, då en lavin gått o ingen trafik skulle släppas på förrän "den där anläggningen är FIXAD". Vet inte hur det går. De har sprängt laviner idag. O jag vände på loket o for hem med lasttåg igen. Intressant. 

O där kom messet om att min skärm finns att hämta. Var in en snabbis när jag kom hem o hämtade några paket o Lena sa att det var rätt fullt. De hade 19 lastboxar med paket. BlackWeek/Friday... 

Nä, ska åka en sväng... 

Av Kvasthilda - 2 december 2019 09:00


Tema nr 363 Ört

336/365


En månad sen min födelsedag... Eftersom den vackra smörgåstårtan inte fått vara med tidigare lägger jag in den nu. Vad vore en smörgåstårta utan sina örter? Persilja och spenat. Basilika och ruccola. Nåja, en del av det är salladsblad, men grönt o fint är det. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 december 2019 22:46

Maken är lite knapsu. Ligger på ett tåg. "Står kvar på km 2". En stund senare. "Ska till km 1000". Typ. 

Sonen har tagit sig till Falun och fått igång sin bil som inte tål kyla. Den såg iskall ut. 

Här är det också isandes kallt. Har blåst som fan hela da'n. Dotra o Ongen skulle på Tomtesmyg idag, men hon ville inte ta med barnet ut i det vilda. Tror fan det. Var tvungen att gå ut o låsa igen garageporten för den blåser upp. En liten bit, men tillräckligt för att dra in snö. 

Hämtade dem på eftermiddagen o de har bakat pepparkakor. Vet inte vad jag har för fel i skallen. Tog inte en enda bilde under hela bakprocessen. Inte EN??? Kom på det när alla peppisarna var färdiggräddade o den lilla deg som blev kvar var uppäten. Blev några bilder vid kristyrkladdet i stället. Var är det för fel??? 

Ah, pausen tog slut. Jävla reklamavbrott. Filmen är nog lång o jag ska upp i ottan. Love Actually. 

Av Kvasthilda - 1 december 2019 09:00


Tema nr 154 Konstutställning

335/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards