Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

The Ark

Av Kvasthilda - 13 juni 2009 11:25


Om ett par veckor är det dags igen, för Kirunafestivalen. Årets artister är bland andra Timbuktu, Takida, E.M.D, Måns Zelmerlöv och de gamla rävarna och återvändande Jerry Williams och Ulf Lundell. Senast Ulf Lundell var här stod himlens portar vidöppna och det spöregnade. Han gav dock inte upp, utan alla besökare fick höra hans mindre ljuva stämma i över två timmar. Jag gav upp låååångt innan det och skramlade in i öltälten i stället. De fick nog sälja en hel del regnbärs det året.


Ett par festivalcollage. The Ark 2005 och ett par år senare, 2007.

 

Kirunafestivalen 2005


 Kirunafestivalen 2007

 
 
Ewa

Ewa

13 juni 2009 12:37

Herr Salo är inte så dum! Han har en makalös röst.

http://fundringar

 
GladaKatarina

GladaKatarina

13 juni 2009 15:59

Såg Salo i julas som JSC - helt fantastiskt faktiskt! Och Judas Iskariot - my God! 8-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se/2008/12/29/1233885-jesus-vilken-show/

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

13 juni 2009 19:54

Ojdå, jag hade gärna sett och lyssnat på såväl Jerka som Lundell och Takida.

http://lottans.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

13 juni 2009 19:55

Oj, glömde ju Timbuktu. Det är en härlig skånekille det!!!

http://lottans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

13 juni 2009 20:47

Ewa, Salo är bara SÅ bra :-))

Gladan, har kikat in. Fantastiskt! Bara liiiite avundsjuk....

Lotta, min son avskyr Timbuktu :-) Jag å andra sidan, tycker det ska bli kul att se honom!

 
Dante

Dante

13 juni 2009 20:57

Då får du inte missa Takida! Såg dem för ett ganska bra tag sedan. Tyvärr var det fruktansvärt kasst ljud så det förstörde en del

http://dante.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

13 juni 2009 21:45

Har definitivt tänkt se Takida :-))) Helgbiljett. Har beställt att få jobba midsommar för att få vara ledig festivalhelgen. Jobbar konstant till veckan så festivalen är nog räddad!

Kommer att vara där med min kamera - nyladdade batterier och nytt 2Gigs Flashkort.

 
Ingen bild

Persiilja

13 juni 2009 21:57

Det måste väl ha varit 2005 som jag var med??? 2007 hade vi precis flyttat. Men jag minns inte hans vita kläder-bara hans nakna överkropp med svarta vingar. My god! Yummy!!!

 
Ingen bild

Kvasthilda

13 juni 2009 22:07

2005 har jag bra bilder på dig, S o M (o mig som du tog) och en massa annat. Alldeles rätt (har bilder på hemsidan, får skicka dig länken). Var väl det året gubben gav bort den biljetten de fick genom jobbet? Vi får en i år genom jobbet. För torsdag! Snåljåpar. Å andra sidan finns helgbiljetterna bara med torsda'n inkluderad. I år tar de betalt även för torsdag.

 
Ingen bild

Kvasthilda

13 juni 2009 22:09

Glömde säga. Han började med vita kläder (korta, korta, korta shorts) och avslutade med de svarta vingarna.

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

13 juni 2009 22:30

Skit också, jag skulle velat ha varit där men det sket sig*svär fula ramsor* Fick nöja mig med att äta hjortron från Kiruna ikväll fast jäddrans så gott det var!

http://mofs.bloggagratis.se

 
Annika tassar in

Annika tassar in

13 juni 2009 23:35

Vem är han??
Den bedårande mannen på min blogg.
Ja ett som är säkert, han är INTE min.
Synd.
Det är Henrik Lundqvist, målvakt i NHL.
En mycket bra (och SNYGG) sådan.
Ha det gott!

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 juni 2009 00:04

men aaahhhhhhhh(aaahh). Tack för upplysningen till en totalt not-knowing norrlänning, Annika!

 
Annika viskar i förtroende

Annika viskar i förtroende

14 juni 2009 00:07

Hockey är inte min grej heller....
Men just målvakten skulle kunna bli. ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 juni 2009 00:37

Hahahhahaaaa. Förstår precis, Annika :-)
*lovar-att-inte-skvallra*

 
Annika

Annika

14 juni 2009 11:25

Aaah, Ola Salo gillar jag skarpt!!
Hade så gärna velat se honom som J.C

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards