Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

kökspryttlar

Av Kvasthilda - 14 juni 2009 08:59


Köpte en vas till kökspryttlarna härom-dagen. Eller snarare en till att ställa några av dem i. Blev lite fullt i min gamla kruka och jag har behövt en ny potta ett tag. Mamma har två stora Höganäskrus som jag spanar på, men hon har ju användning för dessa själv!

Hittade en vas som tilltalade mig. Först när jag kom hem såg jag den rosa blomman! Ungarna suckade som vanligt. Typiskt Mamma. Ingen koll. Men jag tittade faktiskt på tre stycken likadana vaser och såg inte blomman på nån av dem! Alla stod med blomman vänd bortåt. Nu gör det inget för den är söt men jag köpte vasen för dess "renhets" skull och den enkla röda randen.

Har lagt lite skumplast i botten, men ska försöka fixa nåt till insidan överkanten också. Tunt porslin lever farligt med alla köksredskapen, även om det är bara plast och trä i just den här.



Köpte även en ny teburk. ÄNNU en teburk. Maken pekade på burkarna som är "utspralade" runt köket och konstaterade till en kompis att "Gumman gillar burkar"... Var tvungen (ja, helt och hållet tvingad....!) att köpa en burk till alla tetrapåsar... Har ett vitt te som bara finns på tetra och köpte ett skogsbärste som E-pigan beställde och passade på att köpa just tetror för att fylla den nya burken :-) Smart va?


Burken var svindyr för att vara ny, men vansinnigt söt!

 
 
Annika

Annika

14 juni 2009 11:22

Åh, vad fin burken var!! Jättesöt!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 juni 2009 11:34

Visst är det roligt med lite nya prylar och dina burkar är jättesöta!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards