Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

ledig...

Av Kvasthilda - 15 juni 2009 22:55


... puh så skönt. Är hemma igen. Tidigare än väntat. Fast vi slapp ju efterväxlingen då tåget fortsatte norrut med samma lok. Bra tur.

O han ÄR snygg. Puss på honom.

Det var slirigt som fan idag. Halkigt o eländigt. Trodde att solskenet skulle fixa upp att torka rälen åt oss. Banne mig. Så blev det INTE. Började i stället regna igen. Var ett rent helsike att ta sig upp från Svappis idag. Slir, slir, sladd. Loket bara hoppade. Fast det gick framåt.

GICK var nog ledordet där. En av våra handledare brukade säga när han flyttade upp igen efter x antal år på järnvägarna i mellan-Sverige.... tänk att man kan köra så sakta utan att stå still..... Eller nåt. Idag gick det så sakta. Man hade nog hunnit gå ikapp oss. Om det inte vore så jäkla besvärligt att trampa i makadam. Eller slyskog efter myrar. Vi k-r-ö-p upp för backarna från Svappavaara. Sakta sakta sakta. Men det gick ju sakteliga framåt. Annars hade vi farit baklänges nerför backarna igen.

Morgondagens tripp är inställd. *buhäää* Men min stackars ins var helt slut. Har varit till Narvik inatt och kom hem halvfem i morse. Sen hade han besiktning av bilen och diverse så han har inte sovit sådär jättemycket. Han är glad åt morgondagens inställda tåg.

Nu blåser det. Massor. Halvklart. Men blåst. Ska väl slippa åskan i alla fall!


O just ja, Pigan har vunnit en iPhone. gratisgodis.se eller vad nu sajten heter. Gjorde en massa quizzar och fick ett mail telefonsamtal om att ett brev var på väg. Idag kom den. Mamma är bara liiiiite avis. Behöver ju en NY MOBIL!!!!

*arrrggghhhh*

BRAT!


 
 
E

E

15 juni 2009 23:08

jag är väl ingen brat bara för att jag inte vill ge bort min VUNNA telefon, som var GRATISSSS. Det hade vart nå annat om du betalat den innan.

http://hejholger.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kvastmamman

15 juni 2009 23:11

fonen var gratis ja, det är resten som kostar.... :ppp

 
E

E

15 juni 2009 23:12

hahah men jaaa, men det har du ju redan betalat på den gamla (eller gamla och gamla, fick den ju i julas...), så de borde inte bli nå problem. 8D

http://hejholger.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

16 juni 2009 18:43

Vem är det som är så snygg? Nyinflyttad eller någon jag vet?
Lyllo E. Skulle gärna ha en iphone!

 
Ingen bild

Kvasthilda

16 juni 2009 19:22

Hahahaaaaa P, säger ja'nte.... ;p

Han är i vår ålder... O väldigt salt'n'pepper.

Och väldigt lyckligt gift med en urgullig tjej :-)

 
Ingen bild

Persil,ja

17 juni 2009 00:32

Nä nu dööör jag av nyfikenhet. Eftersom du inte säger vet jag alltså vem snyggingen är! hm!!! gnuggar geniknölarna, de är inte så många... tyvärr det hjälpte inte. Säg!!!!

 
Ingen bild

Kvasthilda

17 juni 2009 01:54

jag tror de flyttade in efter att ni flyttat härifrån.

 
Ingen bild

Persil,ja

17 juni 2009 20:22

Bah!!!

 
Ingen bild

Kvasthilda

17 juni 2009 20:43

hahahahahaaaa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards