Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

kommentatortorka

Av Kvasthilda - 16 juni 2009 12:31


Det är lite kul. Jag svassar runt bland bloggar och hittar nya varje dag. Några hamnar i mina RSS-feeds för att återvändas till senare och inte tappas bort efter vägen.  RSS-feeds är som Favoriter, fast en egen flik i Exploder, eeehh Explorer. Vad jag däremot har problem med är att lämna meningsfulla kommentarer. Vet inte om min totala fantasi (eller brist därpå?) får sitt utlopp i mina blogginlägg och det finns inget kvar till kommentarerna? Jag vill så gärna lämna ett litet avtryck och visa om nåt berört mig, eller bara för att visa att jag tittat in. Så många därute i cyberspace som är anonyma. Inget fel i det. Om jag gillar en blogg eller ett inlägg lämnar jag ofta ett, om än så litet avtryck. Däremot önskar jag att min ordsvada kunde utvecklas lite i de tillfällena också. Det funkar på samma sätt när jag lämnar omdömen på Tradera. Blir ofta bara "Bra". "Är nöjd", "Bra kontakt", "Snabb affär", "Smidig affär" eller nåt liknande totalt innehållslöst och tråkigt.

Är det nån jag utvecklat nån sorts cyberförhållande till (inte med!) blir det lättare ordbajseri på hög nivå. Speciellt om personen vid andra tangentbordet har samma sjuka humor som jag har. Som jag sägs ha. Men varför fungerar inte detta annars? Kanske för att det finns "så många bloggar, så lite tid" (som Nanne sa, fast om karlar).


Nä, mera kaffe. Om inte annat får man fylla upp koffeinnivån något.


Fick just samtalet från min ins som jag väntat på. Vi ska jobba. Men bara en kortis. Klargöring av ett lok, hämta vagnarna och ställa tåget på KMB för föraren fått för lite vila emellan. JÄKLA SÖM!

(ins = instruktör btw)

 
 
Catten

Catten

16 juni 2009 12:49

Känner precis som du för det där med kommentarer, men här kommer en jag ALLTID kan prestera:

=)

http://catten.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

16 juni 2009 14:57

Har själv inte lämnat några kommentarer än idag. Inte för att jag inte har velat utan mer för att jag har haft lite annat inkl. ett eget inlägg som det strulade lite med. Jag har ju fått en hel del kuliga kommentarer från dig. Höll ju på att skratta ihjäl mig också!!!

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards