Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

en flaska med tior

Av Kvasthilda - 16 juni 2009 13:13


Maken samlar tior i en flaska. Ska ha dem till nåt ingen har fått grepp om ännu. En gång var det till nån resa. En annan gång till grejer till stugan (Makens alldeles egna jaktstuga mitt i ingenstans, aka älgskogen i Långträskskogarna).

Nu vet jag inte alls. Han är lika ombytlig som vädret (INTE) har varit i sommar. Vad jag däremot vet är att han inte kommer att lägga en spänn på sin älskade hustru eller kottarna. Kanske den äldsta. Min man är "ekonomisk" som det så vacker heter, när man gör en omskrivning av det frenetiskt hållandet av börsen och dess innehåll för att ingen ska komma åt nåt. Åtminstone är det så han ser sig själv.

En annan spralar pengar omkring sig som maskrosfrön i vinden. Har ju äntligen en inkomst att tala om! YAYYY! Blir vi nån gång färdiga lokförare får man ytterligare några sköna tusenlappar till i lönekuvertet.

Hur som haver. Tänk om Maken sitter på en förmögenhet? Han har nog gjort rätt som låst in PET-flaskan i vapenskåpet. Har ju sett att det finns tior i omlopp, gjorda i rent guld!


 
 
Eva me flock

Eva me flock

16 juni 2009 13:43

*smyger in* å lämnar ett litet tassavtryck jag mé. *undrar varför ja missat din blogg-kliar skallen*
"ses" utlovar ett löfte om snarast möjliga återkomst *hehe* om de sen é på gott eller ont för blogg ägaren talar vi tyst om
*smyger ut*

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

16 juni 2009 15:49

Ja, äkta guld-tior vore ju inte fel! =)
Vi samlar alltid pengar i en burk som man måste öppna med konservöppnare, till varje semester! Det blir en hel del när man fyller på med mynt!
3.6 kilo väger den just nu! Fniss.

Kul att du gillar våra bilder förresten! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

16 juni 2009 16:40

Va roligt att du tittade in på min sida :) ! Och tack för dina fina kommentarer :) . Du är själv väldigt duktig på att fota, såg jag när jag kollade igenom din trevliga blogg ;) ;) ! Jag lägger till dig bland mina länkar om det är ok :) ?!

Ja kissarna är verkligen roliga, fniss! Ena dan går det jääätteee bra att gå igenom luckan, och nästa är det tvärstopp, haha!!!

Va, delar han inte med sig av guldpengarna?!!! Klart han ska köpa nåt till sin fru och barnen... hihi!!!

Hm... hoppas att JAG äger en äkta guldtia... hehe!!!

Ha en fortsatt trevlig dag!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Vicki

Vicki

16 juni 2009 18:24

Inne och kikar i din blogg. Sätter ett litet avtryck efter mig.

HUr gamla är dina barn?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

 
Ingen bild

Kvasthilda

16 juni 2009 19:09

Tack för avlämnad kommentar, Vicki :-) Har kikat in hos dig som hastigast. Får kolla mer sen :-)
Kottarna är stora. De är födda 90, 92 o 93.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards