Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

True Blood

Av Kvasthilda - 17 juni 2009 15:10


Andra säsongen är igång i USA. HBO's serie om den lilla hålan BonTemps med alla vampyrer som klivit ur garderoben... ehhh kistorna kanske?

De sitter som politiker och jobbar för TV. Allt medan antivampföreningar gör allt de kan för att gå emot deras framfart.

Vissa av vampyrerna sover faktiskt i garderober. Eller under golvet - UNDER en garderob. I Sookie's hus. Fast det kommer långt senare. Hennes lilla gästrum. Extra gästrum.

Nåja, Sookie's bror Jason har fått spatt o fnatt och gått med i en frikyrka. Finns INTE med i böckerna. Vet inte hur de ska (för-) lösa honom från denna ondskas makt. Om de nu tänker följa böckerna nån gång framledes.... Den tokiga frikyrkan finns i böckerna, men Jason har inget med den att göra!

En massa annat som inte heller finns med i böckerna, eller som har annan innebörd i böckerna. Man blir lite småirro när saker inte riktigt är som de "ska". Av filmtekniska skäl måste de ibland ta genvägar, exempelvis ge repliker åt andra karaktärer, men när de gör hittepå-karaktärer eller lägger en helt ny roll åt en person, då blir det lite förvirrat.

Jag ÄLSKAR böckerna! Läste ju nyss ut nionde boken. Den senaste i raden och vill bara ha mer!


 
 
Vicki

Vicki

17 juni 2009 18:01

Vad jobbar du med eftersom du ska jobba på midsommar?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogspot.com

 
Ingen bild

Benke

17 juni 2009 18:51

Varför avslöjar du saker? :(

 
Ingen bild

Kvasthilda

17 juni 2009 18:55

Men Benke vännen, förlååååt!

Det hände i sista avsnittet av förra säsongen! Jason fick fnatt redan då.
Eller pratar vi gästgarderob nu?

Första säsongen baseras på första boken (plus lite ur andra) och Charlaine har skrivit nio.... Tar ett tag innan serierna kommit ikapp böckerna. :-)

 
Ingen bild

Kvasthilda

17 juni 2009 18:56

Vicki,
det står i min presentation :-) (och här o där genom bloggen, har en kategori som heter jobb) Men för att berätta lite snabbt, Jag håller på att utbilda mig till lokförare.

 
Benke

Benke

17 juni 2009 22:13

Haha okej, lugnt ^^
Sommarjobbet går ju finemang, dock kan det bli riktigt jobbigt med femton ungar som skriker allt vad de kan (ptja kan det i alla fall kännas som) ^_^

http://benke.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards