Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

underbara ungar

Av Kvasthilda - 21 juni 2009 15:57


Vi har haft nåt som liknar en fritidsgård här idag. Eller bara Fritids. Fritidsgård kopplar jag med tonåringar och de som varit in o ut här som skottspolar idag, är förstagluttare och därunder. Alla lappungar vi har i kvarteret. Som vanligt jiddrar de på med varann på sitt för mig obegripliga språk, men så fort de vänder sig till mig pratar de klockren svenska. Idag har pojkarna haft med sig sina kompisar, som i vanliga fall inte vågar sig in här.

Äldsta killen klampar in till Sonen och spelar bilspel på Playstation. De andra trampar mest runt och skrämmer slag på Otto. De vill så gärna ta upp honom ur buren men vågar inte riktigt. O rätt vad det är får nån av dem tag i honom och han pinkar på dem som belöning. Han är lite läckande den lille musmannen.

De är som vanligt totalt fascinerade av Barbiesamlingen - speciellt sovrummet med de klädda väggarna.... De är klädda i rosa kartonger. "Får man leka med dem?" Vanlig fråga. Och som alltid accepterar de ett "Nej, det får man inte". Ungar är så raka och enkla :-)

Pojkarna brukar fråga nästan varje gång de kommer in "Varför samlar du på Barbie?". Nu var det tjejernas tur. De har som sagt, inte varit in och hälsat på förut. En flickorna pratade om dockorna som står på hyllorna runt vardagsrummet då yngste pojken sa "KOM. Här får du se!!" Åsså drog han med dem in i sovrummet för att se det rosa havet av dockkartonger därinne.

Känner att det börjar vara dags för en avdammning igen. Lite för mycket grått ludd för att det ska vara totalt hälsosamt.




Jaja, nu ska jag stoppa i mig lite spagetti o köttfärssås o dra på jobbet. Börjar om femtio minuter.


 
 
lastbilstanten

lastbilstanten

21 juni 2009 17:20

Jag är djupt imponerad över din samling! Önskar att jag själv hade NÅGOT så specifikt som intresserade mig. Istället håller jag på att "fuska" på allsköns områden...

Är också impad över att du hinner skriva så många inlägg, samtidigt som du jobbar och har ungar hemma att ta hand om. För mig känns det som om dagarna bara försvinner nu när jag jobbar. Men samtidigt så mår jag så otroligt mycket bättre än tidigare, så det står jag gärna ut med! ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

21 juni 2009 18:01

Här är marsvinslänken igen:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1041961/Winning-whisker-Will-athletes-match-Olym-pig-sporting-stars.html

http://fundringar

 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 juni 2009 18:48

Så himla kul med fritidsgård!

Och din Barbie-samling! Wow... RESPEKT!!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

21 juni 2009 19:19

Samlingen är grymt imponerande(säger jag som aldrig ägt en EN barbie)

http://mofs.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

21 juni 2009 22:12

Hihihi, lät mysigt det där, du skriver så kul!!! Det är lattjo när någon samlar på något sådär inlevelsefullt!!! Har aldrig gjort det sådär ordentligt!!! Växlar så fort i tycke och smak, tror jag! Om man inte räknar med att om jag hittar ett par kanonbra byxor som är sååå perfekta och sitter helt rätt, så är det inte omöjligt att jag köper på mig tre par av samma sort, mvhahahahaa...
Ska nog inte lyfta upp din mus jag...

Kramis Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

21 juni 2009 22:41

Nämen herregud vilken underbar samling av barbies du har!!! Min dotter har lekt otroligt mycket med barbie och bratz och hon var så rädd om dom, så dom ser fortfarande nya ut! Måste visa henne din samling! Hon kommer ÄLSKA den! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards