Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

festivalbussar

Av Kvasthilda - 28 juni 2009 01:46


Hemma igen. Jätte-jätte-jättetrött. Ont i fötter och rygg. Festivalområdet är inte jättesnällt mot kroppen, med alla sneda gräsmattor och nerförsbackar mot scenerna - eller scenen. Stora Kebnescenen ligger nedanför en backe. Vid de andra scenerna står man på plan mark.


Missade bussen till stan så jag var tvungen att promenera likt förbannat. Ilsken som en bålgeting och helt slut av språngmarschen till busshållplatsen. Till ingen nytta. Bussen var uppenbarligen tidig och avgick före utsatt tid!

Träfffade på ett par gamla arbetskamrater o slog följe med dem mot stan. Missade EMD. Älskar deras Jenny let me love you och hade ju hoppats få höra den. Nä. Däremot fick jag ett par bilder på grabbarna. Danny lyssnade till Bullet (stod baktill på scenen) o Snygg-Erik o Mattias var på cafétaket o lyssnade till Timbuktu. Nåja.


Hemresan företogs med buss i alla fall. O jag fick åka for free. En fördel med att känna chaffisarna. Träffade ett par av dem på festivalen också. Sonen kom hem några minuter efter mig. Undrar om han också hade ensam buss?


Nåja, festivalrapport kommer i morgon. Hoppas jag! Lundell står säkert på scenen än. Om han naglade sig fast vid mikrofonen i tre timmar senast han var här o regnet VRÄKTE ner, står han säkert kvar ännu, två timmar efter påannonsering när solen skiner. Kallt är det, men solljust.

Timbuktu funderade hur han skulle överleva att bo i Kiruna när det ser ut som om klockan är sju på kvällen hela natten och han är nattmänniska....


Nu bränner jag en skiva med foton. Datorn klagar på att den har lite utrymme kvar på hårddisken. Måste se vad som finns liggande. NÅT borde ju kunna gå att ta bort!


 
 
Elisabeth

Elisabeth

28 juni 2009 15:38

Förstår att det blir mycket gående och upp och ner hela tiden. Kanske det är skapligt varmt också. Timbuktu är tydligen född i Lund men hans far som verkar vara afroamerikan härstammar från Timbuktu i Mali i Afrika.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards