Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

home again

Av Kvasthilda - 29 juni 2009 19:37


Jahapp. Det blev en snabb tur. Trodde aldrig vi skulle ta oss upp för backarna men det gick bra, o hem kom vi. Ja, i alla fall jag. Handledaren är ju Gällivarebo o ska jobba här ett par dagar. Tidig björkistur i morrn.

Pratade med insen o hans "elev" sköter sig väl. Vore väl attan annars med så många år i ryggen. Bara en tur till, sen är han back in business också. O insen tillbaks med mig. Där han borde vara. hmmppfftttt....

Hoppsan. Han kanske läser det här! Hahahahaaaaa! Jo, rätt ska vara rätt. Han är MIN! Handledare alltså...

Nä, dagens tur gick bra. Faktiskt. Första gången i en Iore på, jag vet inte hur många veckor! Men nog gillar jag de gamla bullriga Dm-arna bättre! Mer känsla. De är roligare att köra!

Vi fick gå tidigt från Kos, vilket i sin tur innebär tidig ankomst hem. Har fortfarande en dryg timmes arbetstid kvar! Känns fint att sitta här o zippa apelsin&gräddte ur min nya rosenk(n)opp och skriva blogginlägg på lapptoppen medan lönen tickar in! (Kottarna har belägrat datorerna)


Apropå te. Köpte lite saker i stans kaffe- o tebutik som tyvärr är på väg att lägga ner. Han gav lite tips hur man ska förvara te. Stoppa det i frysen! Tag bara så mycket du behöver för ett par dagars tedrickande och lägg i en burk med tätt lock. Ett tips var att sätta köksplast mellan burken o locket för maximal lufttäthet. När du sen bryggt slut på detta te, tar du fram påsen ur frysen o fyller på igen. Det håller en massa mer gånger längre, än att förvara det i varma kökskåp i 30+-gradig värme som denna sommar bjuder såhär långt.


 
 
Ewa

Ewa

29 juni 2009 20:51

Det går att göra likadant med kaffe. Det är så häftigt att det inte blir en stenhård isklimp!

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards