Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Kvasthilda - 5 december 2013 10:32


Sitter just nu hos SysterYster och lånar hennes dator i några minuter. Själv sitter hon i ett snabbt möte inne hos kollegan. Ska låna hennes bil o göra lite ärenden idag. Kanske ta en tur till grannbyn o besöka IKEA? Vi vinkade ju åt den stora blå byggnaden när vi passerade med tåget häromdagen.

Oj, har vi varit här två nätter redan? Sover så jäkla dåligt. Bestämde att Pigan skulle få bo ensam med lillklimpen i "vårt" rum, eller mitt gamla flickrum så sover jag hos pappsen. På det viset får jag sova. Eller inte. Det är så jävla varmt hos mor o far så man kan ju inte sova. Värre vore det nog på övervåningen. Det är alltid ett himlla sjå när man ska hitta sovplatser. Men de finns.

Lillebror ringde igår o ville att vi skulle gå o se Pontus o deras luciatåg igår. Ja, de har sitt lussetåg långt innan den 13e av nån anledning. Kanske för att de tror folk inte har tid den 13e för att de ska se andra Luciatåg. Vet inte. Vi har alltid haft våra tåg den 13e. Underlich.

Tittade till mitt gamla klassrum också. Nä, gick inte in i skolan men kikade genom fönstren i korridoren/kapprummet. Mitt riktigt gamla klassrum. Från lågstadiet :) De ska ju riva hela skolan. Förutom högstadiet där tydligen polisen flyttat in en liten lokalgrupp. Oroligt i Hälsinggården sägs det. Kan ju vara bra med kvarterspolis iofs. Känns lite främmande. Bästa skolan i Falun. En gång i tiden. Sedan har det varit en av de stökigaste. Jättekonstigt. Nu ska alla ungarna flytta ett kvarter - över till Haraldsboskolan. Gymnasieskolan. När jag gick i skolan var det en verkstadsskola och frisörskola. Sen försvann Falu Högre Allmänna Läroverk. Eller Läroverket - eller gymnasiet som det var, när jag gick där. De byggde Lugnet. O delade upp alla kurserna mellan Lugnet o Haraldsbo. Teoretiska o tekniska. Huller om päron. O nu ska grundskolan in i verkstadsskolan. Knepigt.

O där kom SysterYster tillbaks så jag lägger också ner. För nu.



Av Kvasthilda - 5 december 2013 09:00


Eget tema nr 28 Näbb

339/365


O>



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards