Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Kvasthilda - 20 december 2013 18:51


Skinkan står i ugnen för att griljeras. Det är så skönt att köpa en färdigkokt. Ofta kan de vara lite för mycket saltade men de brukar vara OK. 


En stund har gått. Hade inte tid att skriva klart.... Skinkan är griljerad o klar. Fikusarna är rullade o chokladdoppade. Glöggen är slut. Årets Blossa. *suck* O Mobergs glögg går inte att finna i stan. Frågade på vår närbutik som hade den o fick höra att de var tvungna att ringa in en beställning o denna beställning bestod av en pall per gång. Alltså köpte de in en pall o inga fler. Jag hade nog köpt ett par tre fyra flarror till men det är ju inte mycket på en pall. Märks knappt. *suck* 


Har bara soffbordet kvar att fixa klart. Tror jag. O några paket. Vi firar jul i morgon. O Melodikrysset har 100& Jul. Blir nog en bra "julafton". Maken tog en kasse, a la Klumpfot o drog till sin bror. Grannen brukar gå till Grannen. Med en lila eller grön eller annan-färg-på-kassen men med likartat innehåll. 


Jaha. Kola? Ids jag? Chokladkolan måste ju wrappas in. Ah. Får se. En stund kvar av "dan" än. 

Av Kvasthilda - 20 december 2013 09:00


Tema nr 110 Hem

354/365


Hem Ljuva Hem. Mor o fars hus. Det är alltid skönt att komma ner till dem. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 december 2013 00:01


Granen är uppe. Fantastiskt. "Jag som trodde vi skulle få slippa den där jävla granen i år". Söta Maken. Jag smällde upp den o Kråkan klädde den. Samma evinnerliga plastgran vi haft i flera herrans år nu. Hann itne ens ta den ur kartongen innan Neo var i lådan. Sen turades de om att kliv i o ur den stora lådan. 

 

I år är det rött o vitt i granen. I fjol var det vitt o silver/guld. Mest. Klassiskt rött o vitt är fint. Varmt. Mysigt. Saknar några grankulor jag måste leta fram. Green Gate. Köpte dem på halvaprisetrea i Narvik i januari (o kommer i 365an snart). Har inte kokat en enda karamell. Inte för att det behövs. Vi har godis så magen spricker på alla ändå. 

 


I bakgrunden snurrar Måns julskiva från i ...eh fjol? Nä, måste vara äldre än så. 2011. Mmmm. *nickar* I köket har min gamla julsamling snurrat. Om o om o om o om o om igen. O ett par gånger till. Samma ligger på den här burken men nu hopklämt med Måns o annat. 


Skapade en ny kategori. Hittade inget bra att stoppa det här i, så det blev en jul-låda.

 

jul

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards