Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 december 2013

Av Kvasthilda - 9 december 2013 22:36


Har varit i grannsta'n hela eftermiddagen idag. Vi for till Borlänge efter lunch (eller frukost om man så vill) med siktet inställt på Barnens Hus och IKEA. Det förra hade bytt namn och färg och heter nu ChildrensHouse.se och i stället för den röda elefantloggan har de nu en gulgrön textlogga. Den andra var som sig bör på senare år blå med gul text o gula flaggor. Svenskt ska're va. Tidigare var byggnaden vit o flaggorna en av vardera gul, röd, grön o blå. Loggan likaså. 

Vi käkade julbord på IKEA för 99 pixarer. Ordinarie pris 199. Familjepriset var det väl värt. TYcker jag. Rätt god Jansson. Faktiskt. Och en vegetarisk version med morötter. De hade en sill som föll både Gossen o Underteckand i smaken. En sill med lingon. Gott-Gotti-Gott-Gott. Trodde de kanske hade den till salu i butiken utanför men hittade ingen. Köpte deras Julmust. Söt. Nu är man slut i luvan. 

Kanske man skulle ramla i säng innan pappsen lägger sig. Han slår alltid igång radion o snoozar sig till söms. Om jag pluggar min iPhön i öronen med Harry Potter-boken jag började lyssna på för sådär en tre månader sen kanske jag sover när han går o lägger sig. 

Sonen påstår att han hör oss snarka genom golvet... Är säkert inte helt omöjligt. Vi kappdrar väl timmerlass, far o jag. Eller säkert mest jag. 

Nåja. Säng Säng Säng Sova Sova Sova. 


Av Kvasthilda - 9 december 2013 09:00


Tema nr 38 December

343/365


Julmarknaden vid Falu Gruva går alltid av stapeln den andra advent. Så även i år. Småkallt. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards