Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 december 2013

puh

Av Kvasthilda - 27 december 2013 11:38


Då har jag fyllt alla årets dagar med 365or. Det gick till slut. Några dagar kvar men de väntar på att få publiceras. En om dagen. Nu ska nästa lista kikas över, inför nyårshelgen. Som vanligt lägger jag väl in första temabilderna efter mitt nioslag o bakåt-"daterar" det. Jag är i Narvik klockan nio på Nyårsdagen, i väntan på ett persontåg. Om jag ens kommit till Narvik med mitt tåg tills dess. Är aldrig kul att köra godståg den här tiden på året - och just det är vad som väntas på Nyårsafton. Om allt går väl och tåget är i tid ankommer jag Narvik och avslutar mitt skift lagom till Nyårsraketerna smälls av kring fjorden. Men det hinner nog hända mycket innan dess. Tåget kommer från Oslo - där en av våra gamla kollegor numer jobbar. På Alnabru. Tuff tjej som bytte bort sitt osäkra jobb i vår firma till att jobba på en av Skandinaviens största rangerbangårdar - o mest besvärliga med alla konstiga lokala föreskrifter de har där. 

Tåget ska sedna tråckla sig genom hela landet utan att få några problem - många förare delar på tågresan. O sist tar jag över. Från en norsk hamn till en annan. Det blir så när de inte har egna spår. 

Men det är då det. Några dagar kvar till dess. 

Nähä. Då ingen annan gör nåt i det här huset är det väl bara att sätta igång då. Tömma diskmaskinen o fylla på med nytt, byta maskin i tvättstugan - fast det har jag lovat den unga barnamodern. Hon tvättade lite bajsiga babykläder och sin mors jobbkläder igår så en del är mitt. Blev lite kortvarig panik igår när hon insåg att Ollivander inte hade några extra byxor med sig. Plockade ett par ur torktumlaren som fick duga. Shit happens. Om man säger så. 

O det var väl min cue att gå o ta reda på skiten. 

Av Kvasthilda - 27 december 2013 09:00


Tema nr 26 Bortskämd

361/365


Hmmm... Jag köpte ett par goa benvärmare i Narvik häromdagen. Lusekoftemönstrade. Pysmysiga i vinterkylan. Och en halsduk. Valde mellan en mörkgråmelerad och en svart o det blev den grå. Benvärmarna sklulle föstås vara röda för att kunna nyttjas till alla leggings o sån't till jul. Tror du de gick att använda? Nej då... Kvasten har för breda vader. Tjocka vrister. Gav dem till E-pigan. Hon kunde minsann ha dem. Lilla Spink. O bortskämd som få. Hade de varit flätstickade eller nåt annat enfärgat hade de passat utmärkt men mösterstickningen - som ju var det jag fastnade för - gör att de förblir så smala de är. *suck*

Där får man för att man försöker skämma bort sig själv med lite stickat mys... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards