Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 december 2013

Av Kvasthilda - 23 december 2013 14:28


Ibland ær det skoj att vara lokfører. Eller inte. "Mitt" tåg (det som ska bli mitt, nær det væl ær tømt) blev stående på Horistontalen i två timmar idag. Spænningsløst. O inte Så spænningsløst med åttatusen ton i ryggen. Undrar om han gick o skruvade bromsar, vår ins? Tomteinsen. Stjaeggabaesen.

Jag blev också drabbad av strømløshet inatt men det var nere på Narvik o inte dæer jag stod, i Katterattunneln. Sov en timme. Herr Karolin ringde o væckte mig - o sen fick jag gå in på Narvik med Blankett 1. Fick stopp på tåget aningen før långt från signalen och det var lite spænnande att rulla ner de hundra meter jag behøvde før att se beteckningen på skylten. Men det gick. *puh* Å andra sidan var det med Togleders goda minne. Eeehhh, Togeksp. Det ær Teksp som slæpper in oss på Narvik. Fast det var samma man som Togleder. Dvs Karolin. Som uttalas kaaroliin. Långt a o långt i.

Har sovit gott inatt. De få timmar jag fick. Blev ju en dryg timme sen så dær førsvann en sovtimme før det dær jag fick på KAT var bara lite extra energipåfyllning till nedresan længs Ofotenbanen. Klev upp o kækade frukost o krøp under tæcket en stund till.

Tog en tripp på By1 o køpte mig en julekirke. Tredje gången gillt. Hoppas den håller ænda hem nu! En hade Maken sønder (*oskyldig* tyckte han då) o den andra pajade i ryggsæcken. Nu får den ligga i posen o då borde den hålla ænda hem. Kanmantycka.

Tænkte gå førbi Skeidar o køpa fler tallrikar men iddes inte. Får ta det efter nyår. Om det finns nåt kvar till dess. Kom ihåg att jag skulle ha en passresa med tian dan føre nyår men kom sen ihåg att NL var instællt o jag åkte på att køra 81/82 i stællet. *bah*

Vet inte nær jag ska till narvik under shoppingtid næsta gång. Næsta tur ær det ju stængt. Med garanti. Juldagen i Narvik. Ska høra med killarna hær. Det var øppet i søndags hørde jag. WOOOOW. VOV. Narvik øppet en søndag. Fanastiskt.

Næ. Ska ringa Togleder. Ha'de!


Av Kvasthilda - 23 december 2013 09:00


Tema nr 241 Prickig

357/365


Prickig. Prickigt. Prickiga. Prickar. Prickar. Mer Prickar.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards