Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2014

nio

Av Kvasthilda - 11 juli 2014 23:41


Det är antalet månader som gått sen vårt barnbarn slog upp sina mörkblå för första gången o gav hals. Gossebarnet fyller nio månader idag. Hans mörkblå är idag bruna och gossen är inte still en sekund! 



Två små risgryn - o inte alltför lätta att fästa på bild!


 De har rätt lika stil, unge Herr Ollivander o Looney... 


 Fränaste tröjan! 

Av Kvasthilda - 11 juli 2014 09:00


Tema nr 327 Uppflugen

192/365


Ser du honom? 



En närmare titt då...


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 juli 2014 05:51



*gäzzzp*


Av Kvasthilda - 10 juli 2014 17:12


Lite småvarmt idag. Spenderade en stor tid av dagen på ett tåg. Ett persontåg. Utan AC. Varmt som fan. Enda gången det varit skönt att alla fönster stått öppna. Men fasen så varmt när tåget stått still. Vilket det gjorde både länge o väl på sina håll. Ett par av hållen pga mina kollegor. Två långa tåg blev ju stående efter spåret igår och dessa har fortsatt ner till Narvik idag. Totalt kaos i tågtrafiken. Rockader till höger o vänster. Halva förarstyrkan i Narvik blev inblandade i samma tåg - och de stackarn åkte från Rombak när vi kom till Kiruna. O det skulle jag ha kört.... Iofs hade jag sluppit svappis i morrn då. Men nä. O varför i fridens tider jag inte liftade hem med Rikke idag. Där hade det varit svalt o skönt. Om han inte hade lok 120. Vilket han inte hade, för det mötte vi idag. Ett av de lämnade tågen. 

O jag kan få jobba hela helgen om jag vill. Nä. Vill jag inte. Har ändå för långt till semestern. O jobbar en fridag redan. 

Semestertider. Alltid lika kul på järnvägen. Speciellt eftersom vi är för lite folk i vanliga fall. 

O inatt ska jag ut igen. *gäsp* 

Av Kvasthilda - 10 juli 2014 09:00


Tema nr 43 Enhjuling

191/365


O



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 juli 2014 22:27


Totalt kaos. Överallt. Tåg har spårat ur. På flera håll. Tåg har brunnit. Det är solkurvor här och där. Signalfel överallt. Ingen spänning. Förare sitter som klasar efter spåren. Mötte en kollega i morse, stationen innan Narvik. Tåget har NU fått lämna platsen. Det har bytts förare där EN gång. Borde vara två. Innan han är hemma är hans tid ute för länge sen. På en annan plats står ett tåg utan klart besked om vad som ska hända med det. Tur nog är det bara tågpersonal kvar på det. Kalabalik. Just nu vet ingen vad som händer med tågen från Narvik. Spänningslöst en bit av sträckan. Men signalerna har de fixat. *peppar peppar* 

Varmt varmt varmt. "Man ska inte köra tåg på vintern när det är kallt. Man ska inte köra tåg på sommaren när det är varmt. Man ska inte köra tåg på hösten under lövfällningen. Jag tar semester i mars så slipper jag köra helt." En skottism. Men helt klart. Inte när det trettio kalla o inte när det är trettio varma. 


Av Kvasthilda - 9 juli 2014 09:00


Tema nr 255 Show

190/365


* * *



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 juli 2014 17:52


Ja, Gossen fyller år idag. Och han har fått bestämma maten. Och efterrätt. Mätt i magen!

 

 

Nån tårta blir det inte. Idag. Hans storasyster får ta sig an den i morgon. Hans andra syster. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards