Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2014

Av Kvasthilda - 4 juli 2014 14:38


En låg dag idag. I formen av tryck. Lågtryck. Molnen hänger ovanför hustaken. Har vait upp till Dotra en sväng o hjälpt henne stuva ihop kartonger så de tar sig fram i lägenheten. Lillkullen vill inte ha hartonger i sovrummet men innan de fått ordning i Ollivanders rum, där garderober o annat finns, måste de ha dem där! Det finns plats att ta sig förbi sängen i alla fall. Nu kan de ta sig fram i hallen. Viktigaste platsen att kunna röra sig med ungar o matkassar o annat. Jag sa till henne, gnäller han får hon skylla på mig :) 

O Lillklimpen kryper. Eller ålar sig fram. Snabb som attan är han. Hans moster ålade sig med hjälp av en fot men unge herr Ollivander använder bägge fötterna för att skjuta sig fram. 


 O kattskrället har demolerat min nya o färska brunostsandwish. Kattfan. Looney. 

 

 Men alla katterna äter samtidigt! 

Däremot inte sagt att Luna o Tyra kommer helt överens än. 

Av Kvasthilda - 4 juli 2014 09:00


Tema nr 359 Åskådare

185/365


Den svenska björnstammen i midnattsljus.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 juli 2014 18:16


Har varit en lång dag i Narvik igen. Kom ner inatt i ömsom regn, ömsom nattsol. Vacker kväll. I Narvik. På fjället var det lite gråare. Hade dock bara ett halvt tåg med mig igår! De hade av nån anledning bara lastat hälften av vagnarna. Tack vare det kunde jag låta fjärren göra en förbigång av Schenker. I Stenbacken. Hade jag aldrig gjort om det varit ett fullt tåg för när jag närmade mig stenis började det regna. O nytt regn på torr räls är inte kul att dra åttatusen ton på. O framför allt inte från Stenbacken där man börjar direkt i backen. Nåja, det är ju samma villkor i Svappis. 

Måsarna för sitt krig mot hela världen för att de inte har vett att bosätta sina ungar på lämplig plats. Dvs inte mitt i bostadsområden eller trafikerade trottoarer/vägar. Just i barnatid är de ungefär lika korkade som renarna är året om. 

O där tappade jag tråden igen. 

Nä, det är bara att ringa Togleder o förbereda sig för hemfärd. 

Vet inte om mitt tåg är klart än. Tror det blir fullt i BALO o de kör ut malmen på backen?? Äh. Vet inte. 


Av Kvasthilda - 3 juli 2014 09:00


Tema nr 328 Uppmaning

184/365


En nog så viktig uppmaning på festivaler! 

På scenen, Linnéa Henriksson, kanske inte den mest ljudliga konserten men det var några höga toner emellanåt! 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 juli 2014 23:52


Ja, tro't eller ej men de blommar nu. När jag kom ut från mitt lok och gått igenom silo och MTAS slog den emot mig. Doften av syrener. Underbart.


  

Åsså den sedvanliga måsattacken. Hann få på mig kepsen i alla fall. Måsjäveln bombarderade med all sin kraft. *isch*


Av Kvasthilda - 2 juli 2014 09:00


Tema nr 166 Logga

183/365


Från början hette den "Stora scenen" - sedan några år tillbaks kallas den för LKAB-scenen. Anledningen är förstås att stadens stora företag sponsrar kalaset. 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 juli 2014 19:02


Ja, då har vi tagit steget över. Ett halvår har gått av detta 2014. Mamma. Stoppa Världen, jag vill kliva av! Fan vad fort det går! 

Maken o Junior for på tippen idag o tömde släpet. De lyckades få in allt från stora släpet i det lilla - inklusive det som redan låg där o som ska till Röda Korset, alt Bumerangen. RK var stängt o har så till slutet av juli. Typiskt. Men det skräp vi samlat ihop är borta. Då är det bara resten kvar då. 


Det är så skönt att få sova en hel natt (nästan) utan avbrott. Vaknade när Makens väckare ringde förstås, men somnade om direkt igen. Ingen huvudvärk o nackspärren har släppt. Dock är magen fortfarande något i olag. Ska väl kanske bli bra tills i morron kväll. Nästa skift. Skulle haft fridag men jag flyttade den till september och bytte bort en svappissväng mot en Narvikstur. 


O Lillhjärtat har börjat ge sin mor motion. Han kryper runt snabbt som en iller och öppnar skåpluckor o hyssar rent allmänt ♥ 


Av Kvasthilda - 1 juli 2014 09:00


Tema nr 278 Sommarkväll

182/365


Agnes på scenen i kvällssolens ljus. Äntligen! 


 iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards