Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under februari 2016

Av Kvasthilda - 15 februari 2016 09:00


Tema nr 311 Tjuvtitt

46/366


Gödu moffa?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 14 februari 2016 16:42


Tomt o tyst. Har bara katterna kring fötterna o de sover båda två, just nu. O tro't eller ej, tidigare i dag hade jag båda katterna i knät. Samtidigt! 



Happy Valentine's Day!



Av Kvasthilda - 14 februari 2016 09:00


Tema nr 161 Lady in Red

45/366


En dansande tangotjej - på dejt med Tim McGraw. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 februari 2016 10:55


En lördag i lugn o ro. Typ. Missade ändå en del ledtrådar. Krysset är dock helt ifyllt! 


Vi började i Mellon, 1991 den här gången. Carola sjöng sin Fångad av en stormvind. O hon fångade allas hjärtna o slutade som etta i finalen. O stora ESC-finalen slutade hon på också i topp, för att den franska bidraget hon stod jämte i poäng, hade färre tolvor. Fransmännen var sura. Just det, Häggkvist också. Efternamnet man aldrig säger. 


Staffan var en stalledräng, vi tackom nu så gärna

Sen det där jag inte riktigt hade koll på men förstod i slutändan att vi sökte lysmaskar. Klassiskt salongsstycke? Kallade han det så? 


Stormvindar ja, nästa bidrag sveper över landet. Alla älskar Håkan Hellström. Så även jag, idag. Jag tror jag tackar hans film för det. 

Jag är sexton år
Jag är platsen dom aldrig upptäckte
Jag är en storm från ingenstans
Jag kan krossa ditt hjärta

 

Som en orkan kan jag svepa bort dig
Men jag tänker aldrig dö, nej
Det kommer aldrig va över för mig


Hot Lips Big Band. ABBA i storjazzbandsstuk. Ring Ring


Being Boiled av Human League. En del av den var signaturmelodi till Kvarteret Skatan. Som jag aldrig sett. Är inte mycket för humorserier. 


Ibland gråter jag bara för att tiden går. Det sjunger Marit Bergman. 


Lite gladare, men inte min tekopp, är Swing it, Magistern!. Charlie Norman spelade. 


En av mina absoluta favoriter Jag blir alltid så glad när jag hör Kim Larsen och hans Hva gør vi nu, lille du?. Gruppen han uppträdde med heter Gasolin


Nästa duo käkade ju danska wienerbrø me chokolaaaadhhhe. Alldeles på andra sidan sundet från Kim o gänget, satt de i sina solstolar, Solstollarna. Per Dunsö och Ola Ström var just ett par solstollar


O det är en lång väg från Tipperary! Marschvisan hette It's a long way from Tipperary och Ernst Rolf spelade in den på svenska 1915, just med titeln, Det är långt hem till Tipperary


Vi slutar i en dokusåpa. En serie jag inte följde alls. O den var definitivt inte en av de goa serierna. Club Goa


Nä, i teven susar de svenska skidåkarna fram i spåren i Falun och ikväll besöker vi Malmö och andra delfinalen i Melodifestivalen. Väl mött!


Av Kvasthilda - 13 februari 2016 09:00


Tema nr 267 Skida

44/366


Gå på tur - betyder vintertid att de drar på sig skidorna o far ut i skogen eller fjällen. Norrmännen. O kvinnsen. 

I Falun går ju Svenska Skidspelen och där visar de, med Duracellkaninen Johaug i spetsen återigen var guldmedaljen ska hänga. Fast helst inte. De är lite svåra att råda på... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

tio

Av Kvasthilda - 12 februari 2016 15:41


Ester o jag sitter i en lokhytt o väntar. Om det blir på grön signal eller gröna träd återstår att se. Kan lika gärna vara det senare.
Behöver inte svälta i alla fall. I bakhytten sitter verkstadspersonal med ett jättelager av mat. Om nu inte Tompi åt upp min middag också. Kör hem..... ehhhh. Det var ju just det. Kör INTE hem ett traslok. Med STH10 är man inte så poppis på järnvägen. Dubbelspår hade varit en bra grej just nu. Det ska väl bli två spår härifrån vad tiden lider. Tills dess är det jag och fjärren som lider.


Mitt pass för dagen är slut sen (i skrivande stund o sekund) fem minuter sen men än återstår det timmar av väntan. Många timmar. 
Tur att man sovit gott inatt. Not. 
Ska ta mig en lutare.

 

Av Kvasthilda - 12 februari 2016 10:48


Vad kan nu de ha gemensamt? Jo, de ingår i namnet på en liten firma i stan. MKs Antenn o Vitvaruservice. En fantastisk liten firma. De kom in, två personer idag (dubbelt arvode?) o tittade på vår kyl. Tog dem ungefär femton sekunder att lista ut vad som är fel. Det fattas en magnet i dörren. Punkt. 

Vi tejpade dit en, i väntan på ny dörr. Krävdes en rejäl manick, ingen sketen kylskåpsmagnet funkade, namnet till trots. Maken har en som brukar sitta på vapenskåpet som knappt går att ta dän. Vi tog den. Det ska finnas magneter som reservdelar sa de, men de hittade inget sätt att skruva isär dörren för att sätta dit en, så de skulle helt enkelt beställa en ny dörr. Förhoppningsvis MED magnet. Så jäkla enkelt. O så infernaliskt idiotiskt. För mig hade de gärna fått borra i dörren o klämt dit en magnet o silikonat igen hålet - såtillvida att de kan garantera att det håller, men nu bestämde de sig att skaffa en ny dörr i stället. Med ett löst klistermärke på så vi kan sätta det i rätt höjd - kontra kylen intill... 

Larmet är tyst. Lampan lyser när man öppnar dörren. Lampans SLOCKNAR när man stänger dörren. Såg ju att den lyste tidigare, genom gummilisten. Den ska slockna när man stänger. Det blir KALLT i kylen. Vi har en kyl! Allt för en jävla magnet. 

TACK GRABBAR! 


Av Kvasthilda - 12 februari 2016 09:00


Tema nr 317 Tre i rad

43/366


Norskarna gör det de är bäst på - går på tur, i ur o skur. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards