Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2016

Av Kvasthilda - 14 maj 2016 10:06


Ja, har satt mig med MelloX-et och är redo för veckans upplaga - med mobilen i högsta hugg. Jour. Eldeman befinner sig mitt i Kungsan, Eurovision Village, eller vad han nu sa. Kungsträdgården. Den som en gång försåg kungahuset med kål till middagarna. Direktsänt kryss, brukar innebär lite lättare frågor. Får väl se. Det kan ju finnas en del slamkrypare - men idag skulle det vara 100% Schlager så det ska nog inte vara alltför blodigt. 

Nä. Vinnarna räknas upp. Dags att göra sig klar. Nu kööööör vi! 



Av Kvasthilda - 14 maj 2016 09:00


Tema nr 154 Kretslopp

135/366


Det är en evighetsmaskin. Men när de här blommorna visar sina vackra ansikten - då vet man att våren är här och sommaren står runt knuten. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 maj 2016 10:35


Sitter med mobilen intill mig. Nej fan, nu ljuger jag. Den ligger i köket. Hoppas ljudet är så högt så jag hör den! Har satt den på näst högsta o har ingen radio igång just nu, så det ska nog ordna sig. Har jour. Vilket många i firman inte gillar. De förstår ju inte vår verksamhet. Varför vi har jour. 

O där tappade jag tråden. 

Katterna har varit i mitt rum inatt. I dockrummet. Glömde låsa den innan jag la mig inatt o Tyra, rastlös som hon är, hoppas på alla dörrar hon kan. Glömde en natt förut, men då var dörren stängd. *tror* inte de hittat på nåt därinne. Lite svårt att se innan jag fått nån ordning på nåt. O dessutom med en - just nu - gigantisk fotoröra. Nakna dockor överallt. Men jag hittar inget som ligger där det inte borde, så det är nog OK. Litar inte på det lilla monstret. Tyra rör just ingenting men den andra marodören. Hon låg i skrivbordsstolen o tittade mycket koncetrerad mot en punkt på golvet o jag funderade. Tyra satt vid dörren o den stod på glänt. *attans* O när jag gick närmare tog hon ett sedvanligt Tyraskutt o försvann in genom sagda dörr. Ser dock att lillmostret varit därinne, för en av lådorna var utdragen... 

*grrrrr* 

Nä. Kaffe. Har sovit alldeles för länge idag! 


Av Kvasthilda - 13 maj 2016 09:00


Tema nr 132 Inifrån

134/366


Kackostampen klättrade upp i sitt fönster för att titta ut på bilarna. Mammas bil blå! Mommos bil röd!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 maj 2016 16:32


Ha, se där. Om inte Mohammed kommer till berget, får berget komma till Mohammed. Sov en stund när jag anlände baracken o vaknade sen o satte mig att äta lite lunch. Hungrig som en björn. Medan jag sitter där med min Dafgårds-Lasagne knackar det på dörren. Jaha, kommer städet nu? Nånä. Det var bossen. 

Kom för att titta till städningen o prata med mig. Vad har jag nu gjort? Nå inget - annat än att "sprida dålig stämning med ett evigt gnällande"... Ehhhh... Va?? Vi pratade en stund om allt o inget o kom inte till just nåt resultat om nåt o jag for hem medan Al tog itu med städet. 

Väl hemma bestämde jag mig för att åka på vår 'veckliga' lokisfika. Fick då veta att exakt detsamma sagts åt flera av oss. Tänkte väl det. Jag kan ju inte vara den enda som är sur o gnällig - även om det är ett sätt för mig att andas. 


O att andas. Just nu sitter jag o drar i mig kattsandsdamm. *blech* Man ska göra ren den där läskiga lådan utomhus! 


Åsså har jag varit o pussat på Kackostampen. Surrpinne. 


Av Kvasthilda - 12 maj 2016 09:00


Tema nr 12 Avverkat

133/366


Ett litet hopp i mina 365or medan jag funderar på vad jag ska dela med mig under de elva dagar som passerat före denna.

Fotade tidigt i morse, innan jag gick till jobbet med mobilen så ljuset är blått. Med avverkat är det. Svågern gick bärsärkagång på våra björkar o drog ner träd, efter träd o en granne fick spatt. Men det måste ju göras! Vill de inte att de ska falla i huvudet på ungarna får de ta det. En del av detta tog stormen i höstas. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 maj 2016 13:55


Det var lite svalt när jag kom ner till baracken i morse. Inte så farligt ändå. 15 grader. Inte 10 som där var härom morgonen när Sofia kom ner. Jag drog på elementet lite o la mig o sov. O vaknade i en sjö. Jäklar, vad varmt det blev. Klev upp o drog av elementet o sov en stund till. Så gott det då gick i värmen. Klev upp efter ett par snooz. Inte konstigt att det kändes varmt. 27 grader! *huff* Insåg att båda knapparna stod på till på elementet. Det räcker med den ena. Var lite för trött när jag kom ner i morse. Uppenbarligen... Ställde upp dörren o hoppades att värmen skulle sjunka till Sofias skift i eftermiddag. Åsså fick hon inställt. Hon slipper bastun - o jag i min tur kan se vad det blir för temp med en knapp tillslagen. Har samma tur i morrn. 


Av Kvasthilda - 11 maj 2016 09:00


Tema nr 309 Titthål

132/366


Taa-Daa!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards