Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 oktober 2017

Av Kvasthilda - 15 oktober 2017 11:27

Laddar för jobb. Det sista för några dagar. En kväll i svappiskuren står på schemat innan det blir ledigvecka. 

Jenny ringde o ville ha info om hårddiskar. Det finns en app, likt Wish som heter Geek där man kan köpa allt i teknikväg. Funderar om det är äkta vara eller bootleg-grejer. Ali har en hel del Barbieprylar o mycket är kopior o inte alltid så välgjorda sådana - läskiga dockskor i taskig passform o ännu läskigare färger. De slumpas bort för nån tia, inklusive frakt o folk säljer dem sen på Tradera för mångdubbla pengar. Mycket irriterande innan man lärt sig vad som kan vara kopior o vad som kan vara äkta vara till ordinarie priser - eller i en del fall äkta vara till billiga priser. Allt är inte kopior där heller. 

Själv håller jag på att kopiera filer till min nya externa o det tar eviga tider. Kostar betydligt mer än på Geek, det är då ett som är säkert. Gav henne tipset att köpa minst två diskar till foton - o ha en som "aldrig" sitter i datorn, utan bara är slutstation för kopiering o som sen bara ligger o väntar på nästa backuptillfälle. Till film o annat som är mindre viktigt kan det räcka med en stor disk bara. 

Gubben la sig just på sofflocket i köket. Kronblom som en kompis dubbat honom. Tur att jag fick mormors gamla soffa från jaktkojan. Han har varit ute en stund o blev ståendes o prata med en granne. Frös som en gris när han kom in. Sate sig vid teven o konstaterade att Mythbusters är inget bra sätt att förstöra en söndag så han la sig vid elementvärmen på soffan i stället. 

Jag ska packa en ryggsäck o dra mig mot jobbet. Om en timme. Eller två. Måste kolla exakt när jag börjar. Tja!

Av Kvasthilda - 15 oktober 2017 09:00


Tema nr 258 Rimfrost

288/365


Det har konstaterats meteorologisk vinter på sina håll i landet redan förra helgen...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards