Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 oktober 2017

Av Kvasthilda - 20 oktober 2017 11:26

Sitter o väntar på att Monica ska rulla förbi här. Vi ska åka till Arvidsjaur en sväng. Skoj. Har inga egentliga ärenden dit, men alltid hittar man nåt. Speciellt om det blir en tur till Dollarstore. Åsså ska jag ha grötris. Är SÅÅÅ sugen på risgrynsgröt. O det finns inte en gnutta Bregott i den här stugan - i nån av kylarna.... Huff. Gubben använder inte sån't o jag tog nog hem det som var här sist jag åkte hem. Har inte druckit nåt kaffe. Ids inte hälla vatten i perken. Vattnet är avstängt då det är dunkar som gäller just nu. Undrar om alla plastdunkar och andra plastkärl man har, är tillverkat i plast just för födoämnen o inte olja? Med Maken vet man inte... O gammal plast är gammal plast. Tupperware... Läskigt.

Maken väckte mig i morse o berättade att Luna varit ut o att hon kom in sjöandes blöt. Hade trampat igenom isen på sjön. Men faan. Äh. Hon är katt. De klarar sig alltid. Bullskit säger jag. Dock var det säkert invid stranden o då tar hon sig upp. Går nog inte dit igen. Åsså har hon lämnat en present till matte. Jävla näbbmöss... 

Nåja. Ska leta fram nå' gamla trasor innan Monica kommer. TjingBaling. 

Av Kvasthilda - 20 oktober 2017 09:00


Tema nr 189 Kraft

293/365


"Förspilld kvinnokraft" - det sa alltid svärmor om handarbeten, som virkade dukar, lakansdekorationer och som här, en virkad gardin. Så många arbetstimmar som lagts ner på handarbeten av olika slag och idag är inte en människa intresserad av det. Jag var tvungen att zooma in ordentligt för att se om gardinen faktiskt är virkad, eller om den är vävd i nån konstig polyester. Den är virkad i tunt, tunt garn. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards