Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 december 2017

I am DONE

Av Kvasthilda - 26 december 2017 11:30

Nu är jag officiellt klar för i år. Har fyllt alla mina teman för trehundrasextiofemman. YAYYYY ME! Är så skönt att ha det bortstökat så man inte behöver tänka på det just nu. 


Har inte varit den bästa julen ever i år. Heller. Fysiskt och psykiskt trött av allt som händer o sker o det som pågår runt omkring. Men sonen har skapat riktigt mysiga o goda julklappar. En stor o tung låda som Åbeliten ville hjälpa mormor öppna igår (vi hade paketöppning igår när barnbarnet kom) men jag tyckte lådan var lite för tung för honom att hantera. Sonen hade stoppad lådan full med glögg, honung och engelska kex. 

 

Jobbar två skift till i mellandagarna, sen är jag ledig över nyåret. Jobbar igen på Nyårsdagen. Har ett rätt fullspäckat schema nästa vecka, men helt OK ändå. Sen hägrar nästa ledigvecka, den första på nästa års schema. Ska bli så skönt att bara få slappa några dagar. Eller ja. Så mycket man nu kan slappa på hemmaplan när Maken är i stan. 


Gubben ringdes ut på jakt igen. Mertainen idag. Igår var han på en älgpåkörning i Krokvik. Kan ha varit samma ko med kalv jag såg häromdagen. Alltid trist, men svårt när de hamnar innanför staketet, speciellt med kalven. Den är ju inte fullstor ännu - en av årets. De vuxna djuren kliver rätt lätt över stängslet.

Jaja, ska ta reda på kaffet då innan kannan slår av. 


God Forsättning! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards