Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 december 2017

PoGO

Av Kvasthilda - 31 december 2017 20:18

Årets sista dag. Den har bara rusat förbi. For ut en sväng på en pokeraid o tog tre raider på raken. Lyckades fånga den där rackarns Groudon på egen hand (ja, behövde alltså inte låta nån annan kasta på den, vi var fler som plockade ner honom, för det gör man inte ensam). Raidade ett par fiskar själv sen så nu har jag äntligen fått mitt andra guldgym!!!! Wooohooo! Såg att det blinkade till nåt men missade det. Kikar nu o ser att jag har en andra guldram efter sista raiden. Slängde dessutom in en pokis på gamla järnis o hoppas den får stå där ett dygn så har jag ett till. Klampade dit i djupsnön med gympadojjor.... Tror fan jag är blöt om fötterna än! Alla andra gym kommer det att ta lite längre tid att få medaljer av nån valör bättre än start o brons. 

Tre o en halvtimme kvar av detta året. Sen stiger portot. Jävla PostMord höjer portot med TRETTIO procent!!!!! Har köpt på mig ett par rullar valörlösa frimärken så det finns i alla fall lite backup här, men ska man skicka nåt registrerat kommer det att kosta. Schenker gick upp i fraktpriser förra året o nu kryper PostNord om dem igen. Fy fan. Men folk skickar så lite post. TROR FAN DET NÄR ALLT FÖRSVINNER!! om nån sa, snart är det billigare att sätta sig i bilen o hämta grejerna själv. 

Nu börjar det smälla hör jag. Cornelis första nyår. Kattfan som gjorde att Kråk i ren ilska plockade ner sin gran i veckan som gick, i stället för att ta den nästa ledigvecka. Hon hittade den där dampiga kattungen halvvägs upp i granen. Han är katt. Han är verkligen katt. 

Jaja, kanske ska ta itu med röran jag påbörjat. Nä, ingen sillröra eller annat gott att stoppa i munnen. Dockröra :) När katten är borta... eller gubben då.

O lyckliga alla ni som är lediga i morgon också. Jag är back to business. En vanlig arbetsdag.  

Gott Slut o Gott Nytt År! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards