Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 8 november 2018

lakritsremmar

Av Kvasthilda - 8 november 2018 10:30

Men förbannade bp. Mitt inlägg försvann. Tur nog att jag hade sinnesnärvaro nog att kopiera det innan jag försökte spara det. Skulle ladda upp en bild men det tog evigheter och som resultat fick jag ett nytt o alldeles tomt inlägg. gah. Så....: 


Sitter hemma vid datorn. Fick sova i egen säng hela natten. Huvudet tackar för det. Fast det mår inte så bra. Har sån huvudvärk idag. Inte bra, inte bra. Just nu är jag hungrig. O visstfan. Kaffet är klart. Måste gå o ta reda på det innan pannan slår av o det alltså har stått för länge. 


Intressant diskussion i norrbottensradions Förmiddag idag. Kom in i köket för att ta rätt på kaffet o radion står på. De pratade om det där med död och hur man vill ha det efteråt. Ska man läggas i kista eller kremeras och i vissa fall strös ut någonstans? En kvinna pratade om sin sambo, som liksom hon ville bli kremerad men hans aska ströddes ut vid hans barndomshem och hon visste inte riktigt om det var vad hon önskar för sin eftertid. Han fick sin önskan igenom men det var kanske inte hennes tanke, då hon inte har några kopplingar till hans plats - förutom honom då. Inte helt lätt. När vi träffades hade Maken en tanke om att bli strödd uppe på Nakeri, men vem vet hur det skulle gå till idag. Vänner till oss gifte sig på Nakeris topp en nyårsafton. Kallt o jäkligt. Vi har inte pratat om det alls. Det är så mycket som krävs för att man ska få bli strödd nån annanstans än på avsedda platser. O inte ens där vet man var det är. Svärfar ligger strödd på Kalix Skogskyrkogård och det finns en liten minneslund där, med en plantering, där svärmor sa att en enda rallarros växte och det är platsen där hon kände sig närmast honom.


 Tack vare det inslaget kom jag ifrån min blogg idag och Deoxys som vi tog ner igår. Det är ytterligheter. Från allvarliga tankar om begravning till lekfullheten med Pokémon. Som livet självt. O vi pratade livet igår, P o jag, efter raiden på lakritsremmen ----> 

Vi stod nästan en timme o surrade - i kylan. Så skönt att ha hittat henne igen. ♥  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards