Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Kvasthilda - 12 december 2011 20:07


Fick en länk av dotra till en heeeeeeelt hysterisk loopfilm..... Titta på egen risk.... 

Hoppande elefant.... Galet som andra Dotra säger... 

humor · irro
Av Kvasthilda - 12 december 2011 17:07


Ja, hela da'n. Fast jag har fridag idag. Skönt! Psf ringde på eftermiddagen såg jag. Skitervälmani.
F R I D A G. 


Vi har vinter här. Hade tänkt lägga in en skärmbild av termometern men den har ingen kontakt med Kirunavädret - var den då hämtar uppgifterna. För Falun funkar den, där är det snö o en minusgrad. Här har vi sexton minus. MINST. Det var det på eftermiddagen när jag var ut till brevlådan o hämtade in posten. *hurrburr* Kallt. 

Får bara "Hämtar data". Händer Nada. 


Alexander o Alexis har namnsdag. Alexander. Det ville jag min son skulle heta men Maken motsade sig det. "Ungar ska heta nåt man kan vråla i regn o motvind." Så det blev nåt annat. 


Han - Maken - har varit på strövtåg i Stock-Holmia. Pratade med honom för en stund sedan. Då strosade han på Östermalm. Se där. Var bjuden på middag. I en lägenhet med fyra meter till taket. Vojne Vojne. Har lite svårt att se min Skogsmulle i en flådig lägenhet på Östermalm.... Fast han är ju rumsren. Faktiskt. Söta, Rara Mia ser till att han inte svälter sista dagen i Kungliga Huvudstaden för denna vecka. I morgon kommer han hem. Fast vi ses inte förrän på onsdag. 

Han har haft fullt upp att besöka sina tjejer i Stockholm :) 

Lite försent kom han på att han hade kunnat ta sig till Falun o hälsa på sväronen. Fick ju "ledigt" idag och ska "stämpla" nån timme i morrn innan hemresan. Hade hunnit dit o sova natten där innan flyget lyfter från Arlanda. 


E-pigan o Lillkullen är i Gälka. Tandläkaren. Tio mil för ett besök på ett par minuter. Sinnessjukt. Men de hade inte så mycket att säga när hennes tänder sköter sig som de ska. De har inte flyttat sig en millis sen hon plockade bort rälsen. Låter ju bra :) 

De kikade in på Gröna Skylten i ett ärende åt mig men Blossa 11 var slut även där. Igår fanns det enligt uppgift två flarrer kvar. Häck Väck Vällingsäck. Kanske Gubben kan ta hem en flaska år mig? Får väl messa honom. Finns ju bolag på Arlanda. 


Favvoinsen ringde mig i morse. Tur att jag inte slog av jobbmobben då. Förvisso ljudlös men låg intill mig. Han hade hittat ett linsskydd till en Canon o undrade om det var mitt. Så var icke fallet men det var ju himla gölligt att fråga.
Han ska ju SLUTA!!! Ska börja i verken på ällkå i stället. Buuuuhääääää. Jag sa att världen går under om han slutar.

Jo, den gör väl det. Man är ju oumbärlig.

JA, det är du!

Såg i nyhetsrullen för nån vecka sen att de sökte nya insar i Kiruna o träffade "min" ins - TurTure - nån dag senare o han sa att A skulle sluta. Själv sa A att han gärna hade gått tidigare än han får men de släpper honom inte. Känns som om marken försvinner. Han är min trygghet o fasta klippa. Den kollega jag ringer först om nåt händer o jag behöver prata med nån. Trots att man sällan ser kollegorna (inte förrän jag börjar åka på Narvik nästa år börjar man mer regelbundet träffa vissa av dem) vet man ju att han finns där. O TT går i pension nästa år. Två av våra pelare försvinner. Usch. 

Sa nån arbetsledare? Jag har inte träffat vår AL på flera månader. Man träffar de andra AL-arna oftare än vår egen. 


I morgon är en annan dag. En riktigt eljest dag. 11-12-13. O klockan 14 jobbar jag. Eller är åtminstone på väg till jobbet. Kanske jag hinner ta ett snapshot av skärmen innan jag måste rusa iväg. Nä, 14.15 jobbar jag. Börjar ju 14.13 Pigan kanske kan ta en snap. 


Har en helt ny tur. Vi delar på oljan nu, Kiruna o Boden/Luleå. Byter i Gällivare. Kul med en timmes restid för att sen tillbringa timtal i gälka. Har inte ens koll på om vi bor i lägenheterna. Troligt. Måste bara komma ihåg att rapportera Klart. Dumt att dra på sig en LAS i onödan. Isch. ISCH ISCH ISCH. Det har delats ut för det, har jag hört. 

Jaja. Det är då det. 


Nu ska jag gå o tända lite värmeljus. Hade tänkt hinna framkalla lägenheten innan Maken kommer hem men det får jag ta i helgen i stället. 

Av Kvasthilda - 12 december 2011 11:00


Vi öppnar lucka tolv - och med det har halva julkalendern avslöjats! Idag blir vi bjudna på ett lass med lussebullar. Solrosor. Ljuvliga saffransgula snurrebullar med mandelmassa och russin. 


Av Kvasthilda - 12 december 2011 09:00


Tema nr 165 Lucia
348/365

Ännu en glöggsort. Lucia. Med smak av choklad. I sällskap med en annan av mina favoriter. I morgon är det Lucia. Undrar hur många som vakar inatt med en flaska glögg? Eller kanske annat? Själv jobbar jag hela dagen. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards