Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 december 2011

beh

Av Kvasthilda - 26 december 2011 20:58


Nä.... Nu skiter jag i det här o kryper i säng. Har duschat o låtit håret torkat o bytt lakan i sängen o hoppas få sova nån extra extra gotimme tack vare det. Finns inget mysigare än nytvättade lakan och på det har jag öppnat fönstret för att få in luft i sovrummet. Kanske blommorna hinner dö på den stunden det tar mig att komma tillbaks dit o stänga men jag hopppas inte det. 

Lillkullen får agera taxi inatt. Han lär ju inte sova innan han kommer hem i morrn efter jobbet. 

Så, GoNatt därute. I Morrn bitti väntar svappavaara igen. 

Av Kvasthilda - 26 december 2011 09:00


Tema nr 30 Bubbel
362/365

Lite skumpa kanske såhär på en måndag?

Nej, just ja. Det var ju det.

Måndag.

Vi tar lite bubbelbad i stället :) 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 

Av Kvasthilda - 26 december 2011 03:42


*andas* Schweintrött. Har snurrat i dryga tre timmar. Runt Runt Runt. Lakanen trasslar ihop sig som urvridna skurtrasor. O känns ungefär lika fräscha att sova i också. Svettas kopiöst. Förbannade kärringbrus. O inte fan hjälper det att Lillebror ringer fyrtiofem minuter efter att man fått ihop ögonen o antagligen somnat in. !%&!"%&#&%!&#!! Jag hade gärna sovit oavbrutet från det jag till slut somnade o eventuellt vaknade av egen maskin. Vilket händer titt som tätt i alla fall. Han kan väl för fan ringa o önska god jul o god fortsättning på dagarna? Inte mitt i natten?? O Tyra hade trasslat ihop hallmattan så jag höll inte på att komma ut ur sovrummet när jag väl klev upp igen. Hon busade med en av råttorna de har. Jag sov med öronproppar o hörde henne inte. Bra att hon kan roa sig på egen hand när Neo inte ids leka. Han sover mest.

Kottarna satt o spelade Disney-Monopol när jag klev upp. O drack grogg. Skitungar. Nåja. Det får de väl. De var i alla fall tysta!

Nä, kanske ska ta o förbereda sig för en morgon i svappis då. Det har (nästan) slutat blåsa därute. Det har stormat hejvilt. Den där Dagmar. Fast hon har väl mest härjat söderöver. Det är rätt "milt" ute. Vad hade vi? Fyra? Sex? grader kallt. Ja, där nånstans. När jag kom ut på sjöbangår'n märkte jag att det fortfarande blåste lite så det var bara att dra mössan över öronen.

Det luktar rakvatten här. Sitter på jobbet. Undrar om det är insen som trampar korridorer här som lämnat doftspår? ALen är ledig så en av insarna har fått hoppa in som hustomte.

Nåja. Go'Morron!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards