Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Kvasthilda - 29 december 2011 22:15


Smyckesjakt. O fyndjakt. Det har vi varit på idag. Fick tag i några extra av de svarta kulorna jag köpte igår som kraschade innan jag kom hem. O de blev lite bättre paketerade idag så de tog sig hem i helt skick. 

Har shoppat lite nagellack också. För nitton spänn kan man slösa lite så jag köpte några olika färger i guldtoner - och en "salt lakrits" som färgen hette. En glittrig blyertssvart. Kan inte säga grå, för den är mer svart. Ska ha nåt guldigt på nyårsafton och ville ha nagellack i guldtoner. Nu passade inget av dem riktigt utan det som gick bäst blev det GRÅ!! Det är svårt med guldtoner. Ibland är de röda, ibland bruna. Iband drar de åt silverhållet. Köpte lite smycken i olika guldiga o bruna färger o det kommer att bli bra med det lakritsgrå lacket. 

Köpte ett par fleecetröjor också. Har kostat 250 pix, normala nedsättningar är två för 300 men idag kostade de en hundring stycket. Inte helt fel. Tunna microfleecetröjor med dragkedja i halsen. Köpt med jobbet i bakhuvudet. En var tillome GreenCargo-grön... Så där lite giftigt knallgrön. O en mörk skogsgrön. 

Stora storlekar. En XL o en XXL. Den GC-gröna fanns bara i jättestorlek o i S vilket inte alls går... Det roliga är att de inte blev sådär väldigt mycket större i omfång men ärmarna växte för varje storlek så XXLen passar Armar-o-Ben, dvs Maken... I längd. De är väl en dryg dm för långa till "lilla" jag :) Men passar bra annars. 

Åsså fick jag med mig ett änglaspel med Lilla My hem :) De hade bara ett par såna askar kvar. Mumin var helt slutsåld fast de hade ett tiotal kvar igår. Det de har kvar nu är pepparkakespel. Där figurerna ser ut som pepparkaksgubbar i olika former. Bruna. 

For på COOP o handlade kristallglas också. I äkta plast. Champagneglas med guldkant till nyårsskålen. Ska ju bjuda på mat på lördag o har varit en sväng till systemet också för att inhandla ett par flaskor rött vin till tjädern. Får se vad det blir av det då. Rödvinsdjunglen är oigenomtränglig för mig. Fattar inget av det. Fruktigt och mustigt har jag gått på. Bra tips om man inte gillar rödvin. Tydligen. Nä, det förstår jag också, att man ska undvika "stramt" så mycket det bara går. Vill ju gärna ha tunga o gom i behåll. Så det blev ett par fruktiga modeller som kan passa till viltkött. Varför har alltid de här vinerna en ton av lakrits? En del hallon. Andra vanilj. O en del blandar tre druvor i samma flaska. Jisses. Det gäller att helgardera sig. Chiraz. Sauvignon. Merlot. Pinot Noir.... Det finns ju massor. Lättare med vitt vin. Gillar man torrt? Halvtorrt? Fast för den som dricker rött vin är det ju lika enkelt. Antar jag. 

Åsså har jag fallit för reklamen där Arvingarna sjunger. Chapel Hill. En utan o en med. Alkohol. Får se vad det blir av den då. De ska hällas i glasen med guldkant :) 


Av Kvasthilda - 29 december 2011 09:00


Tema nr 159 Lista
365/365

Årets sista trehundrasextiofemma (ordinarie sådan) blir lista - o inte vilken lista som helst utan min temalista. Blev några få "hål" kvar på den i år. Då jag började året med en massa fyrverkerifoton måste jag sluta året med ett par nödbilder. Vill ju ha en bild varje dag! Nåja, överskottet tar vi i morrn. 



Här är de teman som lämnas från årets lista:

16   Balja
17   Behandling
132  Kloker
145  Kuperad
167  Lärare
170  Made in Kina
198  Nöjesfält
213  Paj
216  Passion
221  Prydnad
228  Ranglig
294  Sött
302  Torsdag
322  Upptagen
325  Urblekt
335  Vila
350  Yoga
355  Åldrad


Temalista



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards