Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Kvasthilda - 28 december 2011 18:14


Aaaaahmennnnn guuuuu' förbannat. Eller shit happens. Har varit en sväng på staden idag. Mest för att hämta ut försenade julklappar. CDON som löööver o löööver men löven trillade av innan de gröna skogarnas löften infriats. Om de säger beställ senast den 21 för att med säkerhet hinna fram till jul - i nästan hela Sverige. 20e för Norra Norrland - o det är väl där jag bor? Beställningen var CDON tillhanda den 17e. Visserligen en lördag men inne i gooood tid före den 20e och öppningsdags hos dem. Tror ni grejerna hann fram? Nå inte. O inte fan var det Dagmars fel. Hon drabbade oss senare. Bussgods fastnade nånstans på halva vägen pga halka men hur tar sig Posten fram? Med lastbil från Göteborg? - var all vår post från CDON av nån jäkla anledning tycks hamna. Per järnväg? Som sagt. Dagmar var det inte. Flyg? Inte en pillisusning. Det jag VET är att jag inte fick smset förrän igår. Eller SMSen. Plural. Ditt brev kunde inte levereras...blablabla.... Hämtade ut de trenne förpackningarna o hur fan ett brev i storlek o tjocklek som en veckotidning INTE kan delas ut i brevlådan - övergår mitt förstånd. Förbannade brevbärare. Det går åt helvete med posten också. Vi har haft världens bästa postisar hos oss. Nu vete fan hur de är funtade. De gamla postisarna tog sig tid att kliva ur bilen o kunde avlämna större försändelser i trapphuset. Vi bor bara två "familjer" här. Det som inte går ner i brevlådan (o tydligen gäller inte ens det måttet i juletider) aviseras numer. JAG VET att de inte har nån som helst jävla skyldighet att kliva ur bilen för att lämna post i hus med färre än tre hushåll men våra postisar har faktiskt varit schyssta o gjort det ändå. Åsså har de av nån annan jävla anledning ICA som standard för postavhämtning när det gäller stora brev. VAFAAAANNNN??? Mitt närmaste ställe är OKQ8!!!
KANJAGFÅPOSTENDIT??? Nähädå. Trängas med folk som ska handla bakingredienser på ICA. I-D-I-O-T-I. 

Nåväl.... 

Jag gick in på Kicks o vad hände då? Ett larm skrek. Ameeenvaaafaaaan?? Vi tog en kasse i taget o jag anade att det skulle vara paketen från posten. Jodå.... Mycket riktigt. Hade bara dem i påsen o det skrek till igen. Tjejen på Kicks avlarmade dem med deras avmagnetiseringsgrej. Julklapparna till Junior, Han öppnade dem o i en av Blu-Rayförpackningarna låg en larmstrip. Men hur fan tänkte de nu?? 

När vi plockade i påsarna för att hitta larmet trillade en annan påse i golvet o det sa krasch... Menvaaafaaaannn??? Asså. Det var en sån dag idag. 

Gick på julrea o köpte lite julgrejer till halva priset varav ett gäng svarta grankulor. Jag hittade några cirkus 5cm stora i matt, svart glas. Snyggt. Men tänkte...äh kompletterar med de större blanka svarta kulorna också. Kassören gick o plockade fram en kartong för pumlor (ja, det är vad de heter häruppe). I den fick sex kulor plats. SEX STYCKEN. Jag hade fyra stora o fyra små.... Så gissa vad det var som gick sönder på Kicks???? Givetvis de små kulorna jag SKULLE ha. Eller jag o jag. E-pigan skulle få dem. Nu fick hon en av fyra små - och de fyra stora som alla var hela. *suck* 

Allt annat följde med hem och kom fram i helt skick. Ett par höga ljus tillverkade i LjusBoden (i Boden förstås). Fyrkantiga ljus med en pepparkaksgumma på den ena o en pepparkaksgubbe på den andra. De luktade... Ja, självklart. Pepparkaka. O de är pepparkakebruna :)  

Några ljusmanschetter i porslin från CULT. De vill ha ljusstakar med såna manschetter så man kan byta ut dem efter tycke o smak. Enkla, stilrena. Fyra för adventsljus o ett par till i julfärger. Åsså muminprylar. En plåtburk...we lööööv plåtburkar :) med Mumin på hållandes ett paket. O hade det inte varit för paketet hade det varit fullt pris på den. De hade nämlich ett gäng andra burkar i samma julröda o/eller natthimmelsblått med vintermönster på till ordinarie (dyra) pris men just den här var den enda rent juliga, o därför halva priset. O en pepparkaksform med Mumin :) E-pigan lööövs Mumin. O ett par "änglaspel" till - med Mumin på den ena o Lilla My på den andra. Vill oxå ha :) 

Ah, vi får ta en sväng i morron o titta. Underligt nog var det väldigt lite folk på stan. Jag hade väntat mig mer. Mycket mer, såhär i mellandagstider. Fast kanske värsta ruschen var på Juldagen o Annandagen? 

Skål! Nu tar jag en virre för jag har långhelg. Lååååånghelg. Jobbar faktiskt inte förrän på tisdag. Fast jag har iofs jour på måndag. Men alla turer var tillsatta så jag jobbar bara om nåt oförutsett inträffar - o bara på nåt morrontåg. 

Av Kvasthilda - 28 december 2011 09:00


Tema nr 99 Hobby
364/365

O vad sluta året med då? Tja, min hobby - eller det som får symbolisera min hobby. Jag är inte riktigt hundra. Eller... Va? Temat är inte riktigt hundra. Dvs, fullt till hundra procent. Då får det bli nittionio idag. O min hobby. Fast gårdagens tema visade också en av mina hobbies. Som gör att Maken definitivt tycker gör mig inte riktigt hundra...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards