Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Kvasthilda - 15 december 2011 18:49


.... kom jag ihåg en butik jag saknade i Borlänges Kupolen. Eller ett par, men den ena visste jag redan att den var borta. Bästigaste presentbutikerna. Tiimaari och Lagerhaus. Vad händer med den senare?? Tittade just på mina "påsar" jag stoppat julklapparna i och insåg att jag inte såg Lagerhaus i Borlänge senast jag var där. 

Tiimaari fanns i Luleå också, likaså Lagerhaus. Frågan är om den förra fortfarande finns? Tror de har lagt ner. Lagerhaus ska enligt deras hemsida fortfarande finnas i Lulehasafotstan. 

Tiimaari var ju världens bästa butik att samla på sig barnpressisar. Pennor, block för teckning och målning. Småsaker. Prylar till det nu så populära scrappandet. Sånt finns på Panduro så det går att få tag i ändå till relativt billig peng - o på den där pryttelbutiken i Sågmyra när man nån gång har vägarna förbi där - sådär en gång per år... Sommartid. Men Tiimaari o deras sortiment av allehanda underligheter, det saknar jag. 

Lagerhaus har ett annat sortiment, mer i kökspresentregionen. Men lika kul att strosa runt i o kika på. 

Av Kvasthilda - 15 december 2011 13:38


Har inte ätit frukost. En del beror på att jag sov länge o en annan del att jag gick o la mig igen - o somnade om. 

Hade inställt igår. Psf hade provat ringa på eftermiddagen OCH skickat sms om inställning. SMSet kom tidigare så jag gav fan i att svara. Väntade till klockan närmade sig arbetstid. Annars hittar de på nåt skit. Nä. Fick bara "ledigt". Jour. "Det gjorde inte så ont va?" frågade psfen vem det nu var. Har inte så stor koll på Vännäs. Sa han Rickard? Ja, nånting heter han väl i alla fall. 

Så ikväll blir det gälka. De fick inte ihop sten till mitt tåg igår så sötnosen på Op sa att "Äh, jag beslutar nu att ställa in det." TaxiMyxi. 

Hann knappt se nåt dagsljus idag. Nu är det mörkt igen. Det eviga blå vinterljuset.... ehhh mörkret. Även om det är mörkt är det blått ute. Inte svart. Riktigt ännu. 

Nä, ska kika igenom påsarna med julklappar innan det trillar in o upp ungar av varierad storlek. Äh fan. De är ju lika stora. Ungefär. Utom Storfot som är störst av dem alla. Eller var det Ferdinand? Jaja, God Jul i stugan. Eller nåt. 


Av Kvasthilda - 15 december 2011 11:00


Plåtburkar. Jag tycker om plåtburkar! Den här är proppad med kakor. Fast det ryms inte så många för burken är bara en dm bred och cirkus fyra cm hög. Däremot i mammas julburk ryms det en del. Jag fick ju den av henne när jag var hemma nyligen. Måste nog ta en bild på den också :) 

Av Kvasthilda - 15 december 2011 09:00


Tema nr 43 December
351/365

Det kom till slut snö - som antagligen stannar för vintern. Tog en bild när jag kom hem från jobbet i söndags - och en bild på kvällen dagen efter när fullmånen fortfarande visade sig. Lite svårt att få med både månen o backen då det var beckmörkt o månen nästan enda ljuspunkten. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards