Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Kvasthilda - 16 december 2011 23:42


Ja, Lapp på lapp men ingen söm. Men nu handlar det om appar. VAR ÄR DEN?!??? 


 


Jag vet inte, men min almanacka har passerat oktober med råge. 

Av Kvasthilda - 16 december 2011 14:12


Blev tvungen att ringa akuten på tandis. Min kvarvarande visdomstand bråkar med mig. Tanten i växeln hade jättesvårt att hitta en tid. Fick en idag, sådär en tio minuter innan akuttandisen slutar. Schysst. Mot honom. Eller henne. Not. Men va fan. Inte mitt fel att tanden bråkar just nu. 

Jag kanske inte har så jäkligt ont att det behövs ett akutbesök men hellre en gång för mycket än att jag ska ha ont i jul. 

Beställde tid åt E-pigan samtidigt. Ungar! Fixa själv. Där blev det under andra halvan av januari. Kul-i-jul. Eller snarare kul-efter-jul. Hon fyller ju tjugo i början av januari. Tre hål i bissingarna. Blir dyyyyrt det. 

Var in på Bolaget en sväng med Lillkullen. De hade fått in Blossa 11. Maken hade rätt. Köpte två flaskor. O en handväska. Gubben ringde från Gällivare för nån timme sen o frågade just om Arabican. Den är ju slut i Gälka så han hade inte behövt göra sig besväret att leta efter den. Lillkullen o E-pigan frågade när de var in där häromdagen o de skulle inte få in nån ny. Däremot bad jag honom ta hem nån god whisky. Vi har ju inte stora lager som Knuttekompisen. Han gillar Single Malt o har alltid minst fem flaskor av varierad sort ståendes. 

Jag har ju helg nu o blir det inga större men av tandläkarbesöket kanske det blir nån liten virre senare. Bara skit att lönen inte kommer förrän dagen före jul. December har varit lite dyr. Tågbiljetter o ljusstöperier. Julklappar - o har ändå inte köpt det jag tänkt ännu. Vill ha nån god likör o kanske en Bailey's till jul. 

Åsså julölen förstås. Den har vi inte heller inhandlat. Fast Carl-Jan säger att man bara ska dricka en julöl till förrätten o sen rödvin till maten. Nåt snusk till efterrätten o konjak till kaffet. Jo, tjena. En snaps kanske. Men det måste också tas hem i så fall. Nåja. Kanske skiter i alltihop o tar en vit jul. Äh, det har Bore fixat redan. Kottarna är stora o bryr sig inte så mycket om päronen svamlar lite extra. Det brukar vara rätt lugnt i alla fall. 

Av Kvasthilda - 16 december 2011 11:00


Bakom lucka sexton hittar vi.... en bild på en långväga gäst - för åratal sen! Oj, det är tio år sen! 2001. Tiden går. Lilla Kayla reste hela vägen från Kalifornien i USA för att hälsa på mig i kalla Norden. Ja, det är en lång historia som kanske berättas nån gång. 

Kayla kikade nyfiket in i det lilla huset och trillade nästan baklänges när hon såg vem som fanns innanför dörren - o vad han gjorde där. Hon slutade nästan aldrig fnittra! 



Av Kvasthilda - 16 december 2011 09:00


Tema nr 285 Surt
352/365

Surt, sa räven om rönnbären. 



Några av alla bären hänger kvar även om sidensvansarna tabberasade de flesta träden tidigare i höst.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards