Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 12 december 2013

flight of the norsman

Av Kvasthilda - 12 december 2013 14:57


Så är man hemma igen. Hemma i vinterkyla o snö. Eller.... Vänta nu. Termometergadgeten har fått spatt så jag ser inte vilken temp vi har men de har visst utlovat Klass 3-varningar framåt kvällen. Stormar o snö. Jorsåsåatt. Sällan vägen varit stängd den senaste månaden. Not. 

Flygresan gick bra. Lill-Råtta sov hela vägen o började knorra några minuter före landning på hemmaplan. Tutte i munnen så somnade han om igen en stund. PappaKulle hämtade upp o barnets ömma moder gick ut i bilden o ammade gossebarnet. 

Nu återstår det oerhört jobbiga arbetet med att försöka packa upp allt skit man har i resväskorna. Lämnade ALLA mina ljus jag stöpte. Allahopa. Blev nog tungt ändå. Alla väskorna utom en vägde för mycket men vi slapp överviktsavgifter. Jävla tur. De tar 89 pix för varje extra kilo o det hade väl slutat på 600 spänn eller däromkring. Nä, räcker inte. Råttisens väska vägde nästan 25 kilo. O tog vi ändå ur datorn! O norrbaggarna tar max 20 kilo utan övervikten, men maxmax 32 per kolli o person. Max två, så totalt 64 kilo. Per person. Då maxmaxtotalen låg långt under det, kanske de släppte igenom dem i alla fall. Hon fick en Heavy-lapp på väskan. Eller så iddes hon helt enkelt inte gå igenom det där med överviktsavgifter. Vad vet jag? OM vi hade åkt på övervikt hade man ju blivit mäkta knasgalen, då en extra väska kostar 120 pix att checka in o vi hade fortfarande två kvar att lägga till om vi så hade önskat. Dock hade inte en pinal till fått plats i SysterYsters bil.... 

Nu är vi hemma i alla fall. Skönt. O trist. Jag är ledig i dagarna tre men kommer inte att hinna ett jota före måndag. *bah* 


 
 
Ms. T

Ms. T

12 december 2013 19:43

JOBBIGT med tungt också. Tycker att det räcker med MIN väska att färdas cirka 4 mil med. Men tur att den är på hjul så jag inte behöver bära den så mycket./ En fråga... Har DU haft några problem med bloggen idag? NU när jag har tänkt skriva lite i min väderblogg, har jag blivit utloggad minst fem eller sex gånger. Hinner inte alltid spara och det är väldigt tidsödande när det strular så. Försökte skriva lite i en annan blogg (ej Bloggplatsen) och det hände inget konstigt DÅ i alla fall.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Kvasthilda

12 december 2013 20:24

Har knappt haft tid att sitta med bloggen så jag har inte sett nåt konstigt idag. De får ju spatt emellanåt av nån underlig kosmisk anledning.

 
Ingen bild

Ms. T

13 december 2013 16:52

Jo, ibland vet man inte vad som händer. Kan bli riktigt galtokigt emellanåt... Men tur att det inte pågår hela tiden!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards