Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2018

Av Kvasthilda - 7 december 2018 09:00


Tema nr 145 Korkat

341/365


♥ ♥ ♥ 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 6 december 2018 19:15

Fick en dag till i Narvik. Åkte på jobb o fick samma tur som igår. Bästa shoppingturen. Besökte andra köpcentret idag och Kremmerhuset. Där kan man skrutta runt hur länge som helst. Träffade ju en av tjejerna som jobbade på Kremmerhuset för nåt år sen (Maria heter hon visst, enligt uppgift) och sa till henne att hon är saknad. Köpte en present till Dotras födelsedag. Finns mycket grejer där till henne. Svårare att hitta julklappar o prylar till sonen. Vilket påminner mig att jag ska söka en grej till honom så den hinner komma före jul. Han har åkt söderut idag... 


Gubben hade gräddat plättar idag så jag åkte förbi affären o köpte grädde på hemväg från jobbet. Gött att få maten serverad. Har varit en lång dag o man är rätt trött efter flera tidiga morgnar. Jag tillhör den där kategorin som gärna sover till efter nio om kroppen får välja själv. Inte kliva upp före sex.
Man kan gärna vakna före sex, men det är ett annat kapitel.   


Dotra ringde o var lite ledsen också. En av våra vänner förlorade sin bror inatt. Trist. Undrar hur det går på jobbet inatt då. ♥ 

Av Kvasthilda - 6 december 2018 09:00


Eget tema nr 29 Brunnslock

340/365


Urtråkigt temanamn, men nästa års teman är redan spikade så då behöver det inte vara nåt underfundigt med flera bottnar som kan tolkas på annat sätt. Ett brunnslock är ett brunnslock är ett brunnslock. Dock är inte ett brunnslock alltid likt ett annat. Jag gillar alla de här som symboliserar nånting annat än det de täcker.  

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

led

Av Kvasthilda - 5 december 2018 13:15

Några minuter mellan tågen. Sitter i Narvik o äter lunch, ska strax hemåt igen. 

Har prommat en stund på By1. Älskar några av butikerna här o är så glad att jag ibland har en stund att botanisera bland dem. Søstrene Grene, Nille och Skeidar för att nämna några av favoriterna. Hann bara med ena köpcentret idag. Nille finns i båda :) Just Søstrene Grene är en fantastisk butik att hitta presenter i. O Skeidar har halva priset på juldeko. Inte för att jag behöver några, men en o annan kula slinker alltid med. De hade ett träd jag var sugen på men ville inte lägga pengarna på det idag. Får se om de har nåt kvar i julveckan så kanske jag slår till. Det träd jag har, börjar vara lite trött i LED-lysena, men håller väl ett tag till. Det de hade på Skeidar fanns i vitt eller svart o de vita var klart häftigast. Man kan alltid måla lite svarta o bruna fläckar på det o göra det till en kal björk. Snyggt. 

Nä, nu är det bara att packa ihop o åka hemåt igen. 

Av Kvasthilda - 5 december 2018 09:00


Eget tema nr 28 Framåt

339/365


Så fantasilöst. Hittade inget passande tema som inte gjorts i sjuttinutton varianter så det fick bli nåt helt random. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards