Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2018

plz

Av Kvasthilda - 11 december 2018 19:19

Maken är lite sur. Skellefteå i match om semifinalplats o 36 sekunder innan signal slog motståndarna in ett mål, så det står 1-1. CHL. Champions Hockey League. Mycket man inte vet. 


Barnbarnet är här så det är lugnt o stilla i fåtöljen. Ska strax köra hem ongen så han får somna hemma idag. 

Av Kvasthilda - 11 december 2018 09:00


Eget tema nr 30 Busigt

345/365


brrrrr..... En kall novemberdag. Busväder. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 december 2018 00:48

Det är antalet foton jag måste gräva upp för att fylla 365an. Ett tema är på G o kan inte fixat förrän det är "Klart!"... :D 


Sitter med radion igång o de är rätt hysteriska i Musikhjälpburen i år. Bättre var det förra året. Lugnare. Bara killar den här gången? Iaf de som just nu är vakna. Nä. Förra året var bra. 

Av Kvasthilda - 10 december 2018 22:41

Fullspäckad dag, denna Nobelmåndag anno 2018. Inget Nobelpris i litteratur utdelas, utan ett alternativt pris från "Nya Akademin" wtf det då är. Svenska Akademin är väl ett minne blott tack vare alla konstiga affärer o Horace o andra förstoppade gubbar. Herre gud. Vad händer nu med våra nya svenska ord och alla svenskalexikon? Fast språket är väl så utarnat snart så inte ens det behövs. Allt finns ju på Internet. Eller The InterWeb som han säger i Gas Monkeys. Det är klart. En web är ju ett net, men könschtu't är det no less. 

For med kollegorna o käkade lunch idag. Jullunch på Magnetiten. Trots upprop var det bara tre som kom. Träffade på ett par kollegor till, men de var där med andra männ-iskor. O Pekka har blivit pappa till en son. Magnifico. Splendido. 

Åt oss sådär lagom proppmätta. O pratade skoterleder o hundar o skidspår o människor i allmänhet. Mycket snack blev det. 

Sen har Phong tagit hand om mig. Eller snarare min mun. Tandhygienist som han är. O bara för att fira det for jag o handlade gotter efteråt. Eller ingredienser till diverse bakverk. Som Dumlekolor och cashewnötter. Ska vara jordnötter men de gillar inte jag nämvärt så det blev cashew i stället. Om det sen blir Rocky Roads av dem, återstår att se. 

O sen har det mest gått på halvfart, fast i full fräs. Helt galet. 

I morgon blir det bakerier. O barnerier. Barnsligheter. Barnpassning och bullbak. Eller kakbak. Bullarna behöver nog lite mer lugn o ro än i sällskap med en vild femåring. Pepparkakor kanske? Fast jag har ingen pepparkaksdeg. Den ska sätts ett dygn innan om man ska göra den själv. Dock finns det så många fina färdiga degar att köpa så det kanske blir en sån. 

Åsså måste jag botanisera bland mina foton så jag fyller 365orna för i år. Och hitta bilderna till Julkalendern. Har glömt lassa upp dem. Kan iofs ha att göra med att jag jobbat som ett knas senaste veckan och inte haft nån datortid idag. 

Hejpa! Tänkte gå o dra ihop en mjukpepparkakesmet men gubben har lagt sig o jag ids inte dra igång elvispar o annat. Får bli en annan dag. 

Av Kvasthilda - 10 december 2018 09:00


Tema nr 325 Utvald

344/365


Speciellt utvalda små féhus. Kompisen tillverkar de här och jag bara älskar dem! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 december 2018 12:00

Idag öppnas bron..... På tolvslaget. Får hoppas jag får nån bild nästa vecka. Har ju följt den i bilder genom åren även om det blivit långt mellan bilderna det senaste året. 


Hade tänkt lägga in ett collage av mina bilder men min databas hittar inte fotona. Konstigt. Nåja, får sätta mig o leta "för hand" senare då. Ska iväg o jobba snart så hinner inte nu. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards