Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Fototriss 74 - Triss (tävling)

Av Kvasthilda - 6 december 2009 22:34


Denna veckan är det tävling i Fototriss. Den glade vinnaren får en Fotobok att fylla med sina bilder. Det nya från fotofirmorna när folk nu slutat fotografera med film. Jag tycker det är häftigt med en inbunden bok fylld av dina egna foton!


Jag har plockat ut, tror det blev sju bilder, kanske åtta som ska bantas ner till tre.... Alltid detta urval. *suck* I totally suck at urval. Men bilderna nedan blev till slut de jag valde.


Bild ett.... Ett litet luffarschack (Tre-i-rad) med tre stycken trekantiga ostbitar och hmmmmm... TVÅ möss. Den tredje har Neo lyckats gömma någonstans. De väger inget och är ingen match för en leksugen katt. Hopplöst att spela detta minispel för man kan inte luras och det tar aldrig slut. Men gulligt är det!


Bild två. De urläckra ljuslyktorna i smide som skrek på uppmärksamhet när vi handlade andra ljuslyktor till Makens stuga. De här fick följa med mig hem.


 

Åsså bild tre. Såhär i juletid valde jag mellan tomtenissar och adventsstakar med snögubbar men det fick bli de tre små pepparkakspojkarna till Luciatåget. Hopplöst med ljuset i vår lägenhet men jag ville inte ta en blixtbild så de fick sätta sig under den ljusaste lampan i hallen för sitt porträtt.


Titta in hos Fototriss för andras trippeltrissfoton.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

6 december 2009 22:59

Gillar ditt urval av bilder. Ja, att folk har slutat fota med film beror väl också på att det inte finns sådana kameror att köpa längre. Det går väl på en del "ställen" på Internet men en del fotofirmor (butiker) har slutat att sälja film. Men går man in i en affär som säljer kameror går det nog inte att köpa någon sådan kamera. Men jag har en analog fungerande men det ör ju digitalkameror "som gäller" numera. Jag frågade en kille på Expert för inte så längesen och han svarade att det inte säljs annat än digitalkameror i affärer längre.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
annami

annami

7 december 2009 10:35

Foto nr 1 blir min favorit hos dig.

http://www.metrobloggen.se/annami

 
Rosor och ruiner

Rosor och ruiner

7 december 2009 19:01

Vilka söta små pepparkaksgubbar!

http://rosorochruiner.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

7 december 2009 22:55

Jättefinabilder med samstämda färger, särskilt gillade jag luffarschacket (fastän ingen var tre i rad...)

http://mittispenaten.blogg.se

 
Helena Kulle

Helena Kulle

8 december 2009 00:00

Så fint luffarschack, vad söta små pjäser :)
Sånt skulle jag vilja ha...

http://https://kullefotoblogg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards