Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Kvasthilda - 3 december 2009 17:26


Nattarbete inatt. Sista skiftet med instruktör. Skönt att äntligen vara färdig! Dock blir det tomt o trist i hytten när man från nu blir ensam. Ska väl gå det med!


Köpte en adventsljusstake idag o satt upp i köket. Får hoppas den får vara ifred för kissen!


Nu ska jag gå o äta lite pannkaka o försöka få lite sömn, eller åtminstone vila under kvällen.


Until next time... :-)

Av Kvasthilda - 3 december 2009 11:00


Bakom dagens lucka döljer sig två små tomtar. De har varit tre men den tredje har försvunnit. Mamma köpte dessa när mina tre äldre bröder var små, nån gång i slutet av femtiotalet eller början av sextiotalet. Om jag minns rätt hade den tredje en trumpet eller nåt i handen. Jag vill minnas ett instrument av nåt slag. De stod alltid på spiselkransen. Ovanför öppna spisen. Mamma hade inte så många tomtar att dekorera med så de här var lite speciella. O speciellt är också att de är orange. Jättecharmiga! Speciellt nissen med fotbollen. Han ska precis till att kicka iväg den. Sonen tyckte det var ett under att de fortfarande är hela med tanke på alla utstickande delar. Porslinet var av ett annat slag då än idag.


 


Idag fyller min svägerska år. Hon är sambo med min yngste storebror. Grattis till henne!

Av Kvasthilda - 3 december 2009 01:22


För ett år sedan, vad gjorde jag då? Vi återvände från Borlänge, för några veckors praktik på hemmaplan. Firade jul med Maken o barnen - o katten som kan anas bland papperen o kartongerna.

Maken hade ena benet i paket då han gjorde sig ordentligt illa på jobbet.



1 o 2 - praktik. Vi tittar om en växel sluter ordentligt. Tillbaks till loket. Reflexerna syns bra i blixtljuset även om omgivningarna försvinner helt utanför banvallen.

3 - Maken håller benet högt.

4 - Neo bland papper o kartonger. Roligaste som finns!

5 - julgodis.



Jag tog ett kort utanför husknuten förra året också - snarlikt det jag fotade 1a december i år! Ser ut att vara (ännu) kallare i fjol. Mer frost i träden!


Andras tillbakablickar hos Helenas Bildbloggerian.


Av Kvasthilda - 3 december 2009 01:08


En favorit i repris. Jag har hållt på det här fotot ett tag, så plötsligt kommer det upp två gånger i bloggen på kort tid. Rött har jag fotograferat ganska mycket den senaste tiden/det senaste året, med alla faluröda kyrkor och vårt faluröda hus och alla motiv nu i juletid. Har ett annat falurött hus i faggorna som jag inte ens fotat ännu. Vi ska ha en liten invigningsfest där på lördag, en grillkåta i kvarteret. Ändå väljer jag bilden på dessa två händer, tillhörande Maken o Svärmor på hennes 85-årsdag en julidag för tre år sedan. Det här tillfället var sista gången jag träffade henne då hon gick bort senare under hösten. Farmor/Svärmor satt inlindad i en varm o gosig röd fleecefilt. Sommarmånaden till trots var det lite småkyligt för en gammal kvinna, där på altanen på hemmet var hon bodde sina sista månader i livet.

Makens brunbrända hand kramad av Svärmors blåvita

Här finns mer berättat om bilden.


TorsdagsFoto med fler röda bidrag.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards