Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Kvasthilda - 30 december 2009 14:03


Går på restångorna just nu. Vägrar krypa i säng. Jag hade en helt annan tur än den jag var uppsatt på. Tyyypiskt. Kröp i säng o försökte få någon timmes sömn. Lönlöst. Sov kanske en timme av de tre jag hade på mig. Masade mig upp, klargjorde loket och efter mången om o men och fastfrusna bromsblock kom jag så iväg. Snubblade i säng när jag kom till björkis med löftet från fjärren att de ringer o väcker mig när mitt tåg passerar in till Svea rike. Somnade gott. Vaknade av telefonen. Inte fjärren. Tf.... Inställt hem. Shitponfritt. Är kompisen kvar? Jodå. Liftade med henne hem.

Mötte våra insar.

Svinkallt idag. Minus trettiotre i Rautas. Runt tju'åtta resten av vägen. Lite varmare på vägen hem. Cirkus tjugotvå på sina håll. Övertid blev det också. Kompisen fick tre timmar. Jag något färre, då jag egentligen hade tåget efter henne. Några minuter extra blev det i alla fall.

Har nu önskat mig inför februari om att få slippa börja före fyra. Kompisen hade också önskat det o det hade blivit uppfyllt, var det femton gånger? Sen är det resten av månadens turer där det INTE blir uppfyllt o då kan man lika gärna skita i att önska.... Blir ungefär samma resultat i alla fall.

De hade ringt henne om turändringen, men inte mig. Jag liftade ju hem med det tåget jag hade i mitt schema....


Nu är jag ledig några dagar.


SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards