Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Kvasthilda - 9 december 2009 23:10


... o en timme tidig på det! Blev ingen sur drottning. Blev en ÄNNU grinigare Konsul(n)... Bad att få ett lok som går bägge vägarna men det såg länge ut som om det blev one way ticket till Svappavaara.... Ställde om bromsar i nödläge o annat skit. Löste det till slut med diverse omstarter av datorer o annat. Funkade klockrent hem.

Mycket snö är det. Ramlade stora sjok från kraftledningen. Snacka om att snöa Lovikkavantar. Fast mer i stil med fårskinnsfällar!

Tog längre tid att ta sig från infartssignalen till stall än hela vägen från Svappavaara. Nästan. Nåja, skarvade liiite där. Men nu är jag hemma och jag slutar officiellt om fyrtiofem minuter. Ungefär.

Ett dygns ledighet åsså på't igen 00.51 i morron natt.... URRRRRRK! *rys*


Tack för alla go'a kommentarer :-))


Av Kvasthilda - 9 december 2009 16:41


...jahapp.... så är det då dags för första turen. Min alldeles egna tur. Bara jag. Föraren på tåg xxxx. Himmel o plättar. Med en sur gammal Dm3. Om jag hade ett mindre grinigt lok, Kapten eller Oskar eller nåt, nejdå... en sur gammal drottning. Kunigunda. Nåja, ska väl gå bra det med :-)


Av Kvasthilda - 9 december 2009 12:55


Urrrk Burrkk.. Vilken seg förmiddag. Hade tänkta baka lite mer innan jag sticker till jobbet. Lite kubb. Korintkakor...

Jag har i stället fastnat i fejjan hela morgonen.


DET har dock inte varit segt alls. Snarare tvärtom. I alla fall tog det sig, den sista timmen. Hittat gamla vänner man inte sett på hundra år eller så. O nu snackar vi bundispolare. Vi gjorde Stockholm osäkert en gång i tiden i våra knallrosa o kycklinggula långrockar i prasseltyg, med matchande solglasögon o hiiiigh heels.... För att ytterligare visa tidsperspektivet kan jag tala om att det var under den tiden knugen fyllde.... ja vad...? Fyrtio?? Jisses... Tillome jag svindlar av tanken. De stängde hela innerstan så det var hopplöst att ta sig fram nånstans. Vi tog oss till Djurgår'n o Skansen o hittade ett par grabbar. Jisses igen. Det slog gnistor den kvällen. O kompisen flyttade till Huvudsta'n o gifte sig. O jag hittade en norrlänning som jag gifte mig med o flyttade åt andra hållet. Himmel o plättar.

Men NU är hon där. O sig lik :-)

Antar att du kanske kikar in här - så....


HEJ! KUL att se dig igen!


Av Kvasthilda - 9 december 2009 11:00


När jag kikar in bakom dagens lucka finner jag den underbara gröna niouddiga adventsstjärnan! Fotot har några år på nacken men stjärnan är lika vacker ännu. Jag bara älskar den underbara gyllengröna färgen den ger ifrån sig. Tyvärr ser jag den inte så ofta då den hänger i sovrummet, dit vi har dörren stängd. Katten är bannlyst från vårt sovrum så dörren måste stå stängd.

Idag är det Anna-dagen och lutfisken skulle enligt gammal tradition läggas i blöt. Äter ni lutfisk?


 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards