Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Kvasthilda - 10 december 2009 15:29


Jaahaaja...Ja, den här veckan har ju stått i kavelns tecken. Det har bakats bullar o kakor o gjorts godis. Åsså har jag blivit färdig lokförare... Nu smäller väl lokföreriet lite högre än bullbaket, beroende på hur man ser på saken - eller VEM som ser på det, men bullar är gott så min "bild" för veckan får representera en mix av detta. En pytteliten kakform man kan göra ånglok av. Pepparkakelok. Har inte hunnit göra peppisar än... Formen ligger på toppen av min mjölburk.

Stora bilden är fotad med blixt, den andra bara med befintligt över-bords-lyse.


 


Andras tillbakablickar på veckan finns här.

Av Kvasthilda - 10 december 2009 12:52


Temat för veckans Torsdagsfoto är vitt och det har vi här. Vitt, Vitt, Vitt. Överallt. Frost i träden och snö på backen. Gick ut med kameran en sväng runt kvarteret och fick lite färsk (o kall) snö på bild. Vi har kortkorta dagar här så man har inte lång tid på sig för dagsljusfoton. Nåja, nåt åt det hållet i alla fall. Vinterljus. Solen har gått ner för året.


Vitt, vitt, vitt - o lite rött :-)

    


O som oftast kan jag inte nöja mig med en bild...

Ett collage från fotbollsplanen... Ett fotat idag, två i november. Ljuset säger vilka.

 


Fler vita Torsdagsfoton hittar du här.

Av Kvasthilda - 10 december 2009 11:00


Bakom lucka nummer 10 döljer sig tre tomtenissar i sina löjligt höga mössor. Supersöt liten trio. Huvudfotingar får ett nytt perspektiv. Fast det sitter ju en lång och ärmlös tröja däremellan :-) Hemtex har en större variant i år men lika söt.


 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards