Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Kvasthilda - 2 december 2009 21:29


Mums. Har tittat på halva Pernillas jul. Mycket mumsigt. Hon är ju en riktig matmamma. Julig sådan. Född i juletid o allt. Missade hennes auberginegratäng, men såg det superenkla bikarbonatbrödet hon gjorde. O en god marmelad med ingefära till jul.

Jag gjorde Leilas hallon- & chokladmarmelad förra julen, eller var det två år sen? Gott var det i alla fall. Men jag var den enda som åt den. Tror det kanske var Muskovadosockret som fick familjen att rynka på näsan. Men jag gillade den. Gott på Digestivekex.

Kanske man ska göra Leilas saffransskorpor i år? Igen... De tar slut så fort. Sonen är hopplös på kakor o bullar. Hann knappt se sista pepparkaksburken jag köpte (!). Får väl ta o baka lite peppisar snart då.

Pernilla pysslade även med julkort. Yngste sonen Teo var som små pojkar mest är. Överallt. Samtidigt. Scrapping är kul! Fast jag hittar inte tiden till det. Också. Eller man kanske borde säga heller. Så många karlar så lite tid. Nej, så mycket att göra o kort om tid. Julkort. Äh, nu blev det krystat :-)

O inte fick jag komma iväg o köpa polkagrisar o vad det nu var jag behöver till julgodiset. Betyder att jag tappar x antal timmar i morgon. O jäklar. Har ju ett möte i morrn. Får inte glömma det. Då blev det skit o pannkaka av allt igen. Hinner inte sätta igång med mycket om jag ska handla, fixa med det, diska o plocka undan o fara på möte för att sedan gå o sova tidigt så man orkar börja jobba 00.51 på fredag morgon. Just nu a-v-s-k-y-r jag att inte ha körkort då Maken har en dålig rygg. *arrrggghhh* Jaja, då är det bara att räkna bort den extra ledigheten jag faktiskt fick mig. *SUR*


Av Kvasthilda - 2 december 2009 14:00


Ajajaaaajjj. Fick inställt idag. Fast egentligen vet jag inte det än, då turfördelningen inte har ringt MIG. Jag fick veta av min kompis som också blir klar den här veckan. Insen hon åker med hade pratat med min ins som fått veta att han har inställt o att jag skulle få tjänst motsvarande. Men inte ringer de till mig! *suck*

Det är visst problem med lossningen. Ingen idé att hämta mer innan de fått ur det som redan är levererat. Synd, hade gärna tagit ännu en tur till vitå - och speciellt med den här killen då han sitter på annan information än de andra. Tog några frågor per telefon i stället.

Blir ju inget hotell heller - och nån annan ins finns inte att tillgå.

Kanske man ska baka i stället då?


Av Kvasthilda - 2 december 2009 11:00


I dagens lucka finns en liten snögubbe. Under hatten gömmer sig tvål och han får stå på diskbänken under julmånaden och ibland några extra vintermånader. Köpte honom på H&M förra året och han har fått gå i sommarvila (i frysen?) för att nu plockas fram igen. Ska bara fylla upp hans tjocka lekamen med lite goddoftande tvål.

 


Av Kvasthilda - 2 december 2009 00:01


Klockan är missinassen. Bokstavligen. Börjar jobba 1500 i morrn så det är ingen panik att skramla i säng. Sitter o väntar på en ordlös onsdag här. Har tagit lite foton till min julkalender men vet inte riktigt i vilken ordning jag ska lägga upp bilderna. Hade ju kunnat förbereda att de ska publiceras ett visst klockslag varje dag.

Se där, nu kom inlägget upp. Ligger också på autopublicering, 12.01 Spår. Inga problem för mig. hahahahahahahaaaa! Synd att jag inte hade kameran med mig förra gången det hade kommit en massa snö. Upplaget låg orört, sånär som på ett virrvarr av harskuttespår. Kors o tvärs for de. Några fram, några tillbaks o några som slutade mitt i ingenting - o sen ett jätteskutt åt sidan. Harar gör så när de är jagade, men det fanns bara harspår i snön så det var väl hjärnspöken.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards