Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Kvasthilda - 18 december 2009 11:00


Det är fredag idag och bakom lucka nummer 18 vilar en liten tomte på fläktkåpan. Han är luggsliten och färgen är avskavd. Den lille tomten sitter framför en av alla våra ljuslyktor. Denna är inköpt på Indiska en gång. Den är gjord i gul metall, nån form av mässing antar jag och har mönstrat rött glas som kastar sitt röda sken från värmeljuset innanför.


 


Av Kvasthilda - 18 december 2009 08:06


Sitter här och förbannar hela världen just nu. Semestrar o slögurkor. Ge mig energi.


Hos oss har inte julstämningen riktigt infunnit sig till fullo, julkalendrar och andra julbilder till trots. Granen väntar fortfarande på att få ställas på nån lämplig plats. En yuccapalm behöver få en vettig plats då den blivit för stor för fönstret och trillade i huvudet på dotra häromdagen. Krukan är för liten och den börjar bre ut sig över alla bredder.


Är ledig i helgen. Åkte på ett nytt skift idag. Hade ett bra skift, tills igår. Turen inställd så jag fick en annan i stället. Myyyycket längre tid. Är inte hemma förrän vid sjusnåret eller så ikväll. Sulle ha varit hemma vid tvåtiden. Å andra sidan började jag egentligen halvfem i morse men fick några timmars sovmorgon så det jämnar ju ut sig i den änden. Känns ändå inte lika kul, även om jag behövde de timmarna.


Var är vår julstämning?? Jag vill ha in granen.

Jag vill sova.

Nu går jag till jobbet....

*gäääsp*



Av Kvasthilda - 18 december 2009 07:58


Ja himmel o plättar. Vi ska bestämma sommarsemester. Listan lämnas in IDAG! Den artonde december... VA??? Hur fan ska jag veta hur jag vill ha min semester nästa år? Arbetsledaren ringde just o frågade då jag inte fyllt i för vår- och höstsemestern. Jag är knappt i fjällen på våren. Jag jagar inte. Dock skulle man ju kunna ta ett par veckor i höst i alla fall, bara för att. Men om jag bestämmer att jag ska ha två veckor, säg i september. Ja, då får jag garanterat min sommarsemester sent i augusti... Eller så får jag semester i MAJ... Snön har inte lämnat oss första SOMMAR-semesterveckorna. Hur kul är det på en skala??? Är nämligen sist i sommarlistan, men först i höst- o vår... Alltså. Vad sjutton gör man?? Eller ska jag ta en julvecka? En vecka på hösten o en vecka till jul? Kanske det... Blir en lååååång vår har jag en känsla av. Nån faktisk sommarsemester tror jag inte på i år. Eller nästa....


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards