Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Kvasthilda - 19 november 2010 21:47


Yaaaay eller det ska vara Jayyyyy! Jag är hemma en fredagkväll. Har inte hänt på lääääänge. Har sett IDOL o jag är helt golvad - eller fallen som en fura som han sa, Andreas. Jävlar va' bra han är Jay. Jay Smith. Jay i kilt, sjungandes Madonnas Like a Prayer på värsta rockmanér. Coolt.


O testad positivt för nån form av knark. Se där. Är man rockare så är man. *suck*

Nåja, de är många som varit där. The benefit of a doubt. Åtgärdsprogram på G så det får väl gå rätt väg då hoppas vi.

Äh, nu har jag sett delar av intervjun. Hasch.... Oj. MEN LÄGG AV!!!!!!!!!!! Varför gör man det så jävla stort? Ge grabben en chans att visa att han fixar det här.


Av Kvasthilda - 19 november 2010 10:46


Det var det det. Hann inte ut med min kamera o fota det jag ville. Anade inatt när jag la mig att denna dagen skulle bjuda på annat väder än vi haft några dagar. Det samlades lite moln och grenarna rörde sig, om än väldigt lite. När jag vaknade idag på morgonen... förmiddagen för halvannan timme sedan var världen grå och det singlar snö i luften. Gjorde i alla fall ett tappert försök att hitta nån liten frostkvist men mina favvokvistar hade tappat alla frostsjärnor och formationer och stod svarta mot snöfallet. Det är fuktigt, minusgrader till trots. Fast det är inte så många. Min datortemp visar fjorton kalla och termometern i köket sådär en tio mindre. Det visar klart o tydligt hur stora skillnaderna kan vara i Kiruna. Det skiljer nästan en mil mellan termometrarna och det kan skilja fem-sex grader på ett par hundra meter....


Tempskillnader...


Här biter sig frosten kvar, men den har börjat luddas upp av snön. Inte så krispig den varit.


Av Kvasthilda - 19 november 2010 09:00


Tema nr 61 Former

319/365


I en av Faluns parker står hon staty, den vackra kvinnan kallad Snöklockan, av Per Hasselberg. Den finns i flera varianter i landet och "vår" står på en blomskulptur. Jag var tvungen att fixa lite med bilden o klona för nån huligan hade satt fast ett klistermärke på henne. Inte vackert.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 19 november 2010 00:27


Mitt C står den här gången för Centrumkyrkan och just den här finns i Falun. Centrumkyrkan i Falun är ansluten till Pingströrelsen och jag antar att det är likadant över hela landet. Några hör till baptistförbundet har jag sett.



För er som kanske undrar. Jag är inte troende men gillar att fotografera kyrkor :-)


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Veckans ABC



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards