Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 november 2010

Av Kvasthilda - 29 november 2010 21:54


Skitdator. Den kraschar rätt vad det är. Sitter ju med Lapptoppen och den är lite nyckfull.

Har varit en sväng till Borlanche idag. Passerade GC-skolan och såg ett gäng orange västar utanför. Hade inte en tanke på att svänga in men jag nämnde för SysterYster att "där är några kollegor till mig". Hur nära tänkte jag inte på. Kom ihåg att en av våra handledare varit där för sin ins-utbildning. SMSade  lite snabbt o det visade sig att det kanske var deras insgäng som faktiskt var ute just då! De är kvar den här veckan ut. Hade ju varit lite kul att svänga in där lite nonchalant o hoppa ut o säga hej :-)

En liten kyrkfototurné. Blev hmmm... fyra utvändiga o två invändiga. En av dem ekumenisk. Ett ord jag har lite svårt för. Säger alltid ekunemisk.

De skulle till att ha Riddarskola i Jakobs kapell. Kul. Våra ungar är dubbade till riddare. Högtidligt.

Nu är jag tillbaks i iskalla tänger igen.

*hurrburr*

Syrran är sjuk. Hostar o nyser så man tar väl med sig extra basillusker i bagaget på torsdag. I morgon skulle vi baka men hon orkar nog inte. Jag har inte plats att ta hem något bröd så det spelar ingen större roll.

Pensionärsjävlar. Nu börjar det. Kanske ska ta an titt. Är eventuellt lite varmare i deras teverum än här i köket.... Eventuellt. Kanske. Om inte annat kanske man skrattar sig varm...?


Av Kvasthilda - 29 november 2010 10:56


Dagsljus bajbaj. Det snöar. Morgonen går, o går, o går, o går. Tiden bara rinner iväg. Tur jag är van att inte få göra något av allt jag alltid vill göra utan får foga mig efter andra.

Sitter o nyser o lyssnar till Radio Dalarna med Sofia o Jon. De pratar julpynt och annat.

SysterYster jobbar. O jobbar. O jobbar. Semester? Sällan.

O kallt är det. Atchjo. Igen. Nyser o snorar. Kylan hjälper inte.

Äh, det är inte kallt. De har is i ådrorna. Om inte annat väldigt trögflytande blod. Man får det. *rys*

Kaffet kallanr på tre snabba.


Av Kvasthilda - 29 november 2010 09:15


Tema nr 340 Vit

329/365


Vit. Vintervit. Eller ska det vara Vinter Vit? Det är grammatiskt fel. Den delade texten kanske bara är grafisk? Design? Men god är den. Jag gillar inte vit choklad sådär jättemycket men den här tyckte jag om. Årets "julchoklad" från Mmmmmmm-firman. Petimetrar framhåller att vit choklad inte ÄR choklad. Men who cares?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 29 november 2010 09:00



Eget tema nr 25 Frost

25/52


Såhär i slutet av november ligger snön vit hos oss men mitt tema idag visar lite höstbilder. En tidig morgon, på väg till jobbet o som nästan alltid, hade jag kameran med mig. På sina håll hade det tinat upp men daggkåpor och-vad-de-nu-heter-de-rödgröna-bladen var så vackra med sina vita kantspetsar.



 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards