Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Kvasthilda - 21 november 2010 15:01


Shit. Kom just ihåg att jag inte hann spara mitt inlägg. SKIT. Internet hängde sig o jag fick inte tillbaks sidan. Då skiter vi i det o börjar om på ny kula.

Jag har bara ett ord: TACK!

Det var Bagges kommentar till Jay. Sitter här o lyssnar för femtioelfte gången på hans uppträdande från fredagen i IDOL. Kompisar till mig, liksom jag, faller som furor för hans underbara o säregna röst.

När jag skrev förra inlägget hade skymningen fallit. Nu är tillome skymningen borta o mörkret är här. Jay är just nu mitt ljus i livet. Min värmande teddybjörn i kylan. Det är kyligt o eländigt här i vintermörkret men hans version av Like a Prayer snurrar på o nu har fyran tappat upplösningen så jag letade fram klippet på YouTube där den ligger tills TV4 får nojja o ser till att den försvinner. Kanske. Det måste vara det mest sedda IDOL-klippet på fyrans hemsida. Kikade runt igår bland alla klipp o de var fräscha allihop, i upplösningen. Ju fler som tittar desto sämre bandbredd kan de ge ut o kanske därför upplösningen är åt håvete nu. Eller så är det en tillfällig glitch. Hur som helst kan jag inte lyssna mig mätt på hans böner. Fantastiskt.

Hade tänkt baka idag men min ork finns inte. Behöver lite mer än att bara vakna för att bullbakgenen ska dra igång mig. Skulle ha blivit Solrosor idag. Hittade o köpte gula russin igår. Jästen finns. Antagligen saffranspåsarna också. Får bli när jag återkommer från Falun i mitten av december och våra Norgeturer börjat. Jag får ju inte köra dit.





I hear you call my name.... and it feels like home.....


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~




Av Kvasthilda - 21 november 2010 09:00



Tema nr 15 Banal

321/365


Banal. Ett sån't där ord man inte riktigt kan sätta tummen på. Exakt vad är banal och hur illustrerar man det? Alldaglig. Opersonlig. Vardaglig. Trivial. Hmmm.... Låter inget kul. Platt. Själlös. Opersonlig. Nej. Banal i mina ögon är något enkelt. Simpelt. Löjligt kanske. En fånig svensktoppsmelodi från 60-talet.
I min bild finns en banal slogan. Tycker jag. Omgivningarna är allt annat än banala men det är det närmaste ord jag kan komma den här lilla hålan i Dalarna.

Jamenjahaaaa.... Tack Flanören för uppmärksamheten... Varför skrev jag Dalarna? Härjedalen ska det vara förstås.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards