Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Kvasthilda - 23 november 2010 10:42


Det fanns en film som hette så, "Stanna världen, jag vill kliva av!". Just nu känns det så. Jag hinner inte med.

(Stavningen får ni ta som det är just nu, sitter på jobbet o ska iväg o köra tåg o som jag sagt tidigare fungerar inte våra tangentbord som de ska. Jag fixar det jag hinner se o tar resten sen).

Som sagt jag hinner inte med. Livet rusar förbi i trehundratjugo just nu. Kanske det är stressen jag känner inför flytten av våra lokaler? Till en början ska det inte vara några större problem, men det kommer. Äh, det är val bara att försöka få ledigt några veckor o fixa det där plastkortet?

Sen är man omgiven av alkoholister av ett eller annat slag. Känns inte heller skitkul. En önskar jag dit pepparn växer och en annan är jag jättestolt över. Det är en varm o go person som bestämt sig för att ta några veckor hos Alfa. Förtjänar inget annat än ett gott liv. Stora kramar till dig.

Den andra tar kraft och energi. Skickar en massa tråkiga meddelanden i tid o otid. Trevlig ibland men otrevlig ibland. Jag har lite svårt att stänga av och det tar på mina krafter.

Nä, skit i de nu. Nu är det jobb som gäller.

Ha en fortsatt skön dag därute!


Av Kvasthilda - 23 november 2010 09:00

Tema nr 342 Vy

323/365


En vy som snart är ett minne blott? I alla fall delar av den. Kiruna ska ju flyttas på och mycket av det som syns i den här vyn kommer att få en annan geografisk plats. Frågan är bara var? Det haster ikke säger Ole Norman, men jag vet inte. Det tycks ha hastat rätt länge att bestämma vartåt stan ska flyttas. 2011 skulle första delarna börja flyttas. Snart är vi där och än vet ingen vart vi ska.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards