Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

puh

Av Kvasthilda - 13 december 2011 19:09


Det gick bra. En av killarna på växlingen gav mig lite skrämselhicka. Tompi hade inte fått igång ena loket igår... Ja men TACK FÖR DEN DÅ!! Fast jag hade inga problem att få igång mina båda idag. *puh* 

Vi växlade ihop tåget o jag var klar för avgång en timme före avgångstid. WOW. Igår blev det sent. Sent. Sent. 

Föraren ringde mig "Är du på rull?" O sen när jag ringde när jag närmade mig., "Oj, det har gått bra idag då". Det gjorde det men det var kallt som fan i hytten en bra stund innan jag fick veta vilken jäkla knapp jag skulle trycka på. Frågade just kollegan när jag hade honom på tråden. Ja just ja, blev min uppenbarelse när han berättade. Kanske jag minns det till nästa gång då när man nu fixat det en gång i skarpt o ensamt läge. Liksom lite annat än att bara får det muntligt under utbildningen. O som sagt. Resan ner gick bra. 

Däremot tog det en stund att fylla luft i tåget med de nya vagnarna. De haster ikke

Mycket snö på bangården. Lite snöplums. Inge' kul... 

Träffade ett par av våra KYare också när jag lämnade igen radiorna. De två kommunikationsradio-apparaterna. Radiorna. Kul att se dem. KYarna. Inte radiorna. 

O apropå norska. 

Mötte några förare i restaurangen (skomakarlåda med pottimos o ryggbiff.... Kan du säga P R O P P M Ä T T?) som snart fick ett samtal om att tåget var en kvart bort. Ungefär. Hmmm?? En norman. O ett par killar utan identitet. Tror de var svenskar båda två. Minst en stod det CargoNet på. Visade sig vara Traindrivers. Den andre av dem. Tåget kom in, o stannade med loknosen vid entrédörrarna till väntrummet. El15? Nåt nytt ellok. Tror jag. Eller gammalt. Vad vet jag? Med CargoNet stämplat över hela sidan. Just det ja. De kör ju inte våra lok längre utan måste ta sina egna. Det kom två förare. O givetvis. De har ju utbildning. Nya lok o nya sträckor. Hörde att de delat upp hela turen på fyra förare. Nej fem. Fyra byten. Kors-i-fanders. Minns att jag läste att ett av bytena skulle ske i Gällivare. Så från Vännäs har de två förare medan vi hade/har tre. Undrar hur deras arbetstider håller? Kan inte finnas mycket att spela på innan det blir konstant övertid. Speciellt den här årstiden. 

Nåja, inte mitt problem. 

Pratade med favvoinsen idag igen. Sista januari. Mamma...... Usch. 

Nu sitter jag på Grand Hotell o har som sagt ätit middag. Gott var det o mätt är jag. Nu får jag vila några timmar och sova en stund innan det är dags att börja om igen i morgon bitti. Hoppas de kommer ihåg min frukostpåse. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards